حراجی نوروز 1403
پنجشنبه, ۰۳ مرداد,۱۳۹۸

آشنایی با سه محصول تیغ دوراهه، تیغ ناودانی و توپی شیار زن

برند های متفاوتی در زمینه تولید قطعات یدکی و ابزار آلات در صنایع چوب فعالیت می کند که دارای طراحی و ساخت ظریف در محصولات خود می باشند که مورد استقبال تعداد زیادی از کارشناسان صنایع چوب قرار گرفته است. محصولات صنایع چوبی در بیشتر محیط های اداری و خانگی به فراوانی دیده می شود و زیبایی، شکل ظاهری نقش مهمی در رضایت داشتن مشتری از محصولات چوبی دارد. یکی از محصولات این برند تیغ دو راهه می باشد که برای ایجاد شیارهایی لبه دار و مستطیل شکل در اتصالات کنشکاف است. اتصال کنشکاف اتصالی است به وسیله ایجاد شیار بروی چوب به وسیله تیغه فرز یا هر ابزار مناسب دیگری برای این کار استفاده می شود اندازه شیار ایجاد شده در چوب باید براساس ضخامت چوب ایجاد گردد. به عنوان نمونه شیار در الواری به ضخامت 6 سانتی متر با الواری با ضخامت کمتر تفاوت دارد. اتصالات مهم ترین بحث در هنر نجاری هستند که برای ساخت هر شکل به اتصال مخصوصی نیاز است تا بتوان محکم ترین حالت در سازه چوبی را به وجود آورد که اتصال کنشکاف با قلیف جدا مرسوم ترین اتصال در نجاری به شمار می رود. قلیف، چوب یا زبانه ای است که در شیار ایجاد شده در چوب قرار می گیرد همچنین باید در نظر گرفت که راه چوب قلیف به عرض مناسب انتخاب گردد که این کار موجب استقامت در چوب می گردد. محصول دیگر این شرکت تیغ ناودانی است که به منظور ایجاد شیار و گرد کردن لبه های قطعه کار و ایجاد طرح های سنتی و زیبا در چوب است که بیش تر در ساخت کابینت و مبلمان به کار می رود. محصول دیگر توپی شیار زن است همانطور که از اسم آن پیداست به منظور ایجاد شیارهای دقیق و با کیفیت بروی چوب که میزان خطا را به کمترین حد ممکن می رساند و کیفیت کار را بالا می برد.

تیغ دو راهه چیست؟

تیغ دو راهه ابزاری در صنایع چوب به منظور برش و ایجاد شیار به صورت مستطیل شکل به شمار می رود که در اتصال کنشکاف با قلیف مناسب که در شیار ایجاد شده به وسیله چسب چوب و عرض مناسب قرار می گبرد. تیغ دوراهه دارای 2 لبه تیغ که بسیار سریع و دقیق می باشند که در درهای ورودی کشو و نیز محوطه داخل آن کاربرد دارند. هم چنین برای برش چوب و کامپوزیت قابل استفاده هستند. حرکت این تیغ به صورت راست گرد و دارای دو زاویه برش متفاوت بروی چوب است و جنس آن کارباید و مقاوم میباشد و دنباله الماسه تیغ آن دارای پوشش و محافظ می باشد.


یکی از مدل های تیغ دو راهه عبارت است از:

تیغ دو راهه بلبرینگی: یکی از انواع تیغ دوراهه در دستگاه های اور فرز بوده و از سری مته های بلبرینگی به شمار می رود. تیغ دو راهه بنا به جنس مقاوم و ساختار بلورین الماسه به کار رفته در آن به منظور ایجاد شیار بروی قطعه کار نیز می باشد. همچنین دارای دو دندانه از جنس تنگستن کارباید است. در این تیغ قابلیت تعویض بلبرینگ به راحتی وجود دارد و در ماشین آلات اور فرز دستی و فرز میزی با عمق مناسب توصیه می گردد. این تیغ ها دارای قطر شفت های متفاوت می باشند.


قیمت انواع تیغ دوراهه

برای اطلاع از قیمت تیغ دو راهه می توانید به تگ قیمت محصول مراجعه کنید، در صورت غیر فعال بودن دکمه خرید و نیازمند استعلام تلفنی بودن محصول، برای اطلاع از موجودی و قیمت تیغ دوراهه با چوبینر تماس حاصل نمایید.

تیغ ناودانی چیست؟

تیغ ناودانی برای برش چوب به شکل ناودانی وهمچنین گرد کردن لبه و ایجاد طرح های سنتی، زیبا در نجاری و کابینت سازی به کار میرود. در این تیغ قطعه کار به شکل مساوی به منظور ایجاد عمق و شیار در کنار هم قرار می گیرند. جنس تیغه های آن از تنگستن کارباید بوده و در هنگام کار با تیغ ناودانی بایستی بروی میز کار موارد ایمنی رعایت گردد. دنباله الماسه تیغ آن دارای پوشش محافظ می باشد. تیغ ناودانی قابلیت ایجاد پخ منحنی بروی چوب به ویژه در مبلمان و ایجاد طرح ها، نقش ها بروی آن کاربرد دارد. یکی از خصوصیات تیغ ناودانی تیز بودن لبه های آن است که موضوع حساسیت کار با تیغ ناودانی را بالا می برد. تیغ ناودانی دارای قطر شفت و شعاع برش های متفاوت می باشند. هر چه تراکم الماس تیغ کمتر باشد، تیغ زودتر سوخته و غیر قابل استفاده می گردد.


قیمت تیغ ناودانی

برای اطلاع از قیمت تیغ ناودانی می توانید به تگ قیمت محصول مراجعه کنید، در صورت غیر فعال بودن دکمه خرید ونیازمند استعلام تلفنی بودن محصول، برای اطلاع از موجودی و قیمت تیغ ناودانی با چوبینر تماس حاصل نمایید.

توپی شیار زن چیست؟

توپی شیار زن دارای تیغچه در داخل توپی خود می باشد که برای ایجاد شیارهای دقیق بروی پانل ها نیاز به توپی با شیار زن دقیق می باشد که کیفیت کار و میزان خطا در کار را به کمترین حد ممکن برساند. جنس توپی از آلیاژ آلومینیومی با مقاومت بالا می باشد که قابل نصب بروی ماشین آلات اسپندل و شکل دهنده دو مرحله ای می باشد. بیشترین کاربرد آن ایجاد شیار بروی تخته های سه لایه و پانل های چند لایه است. همچنین توپی ها دارای پین ها و محدود کننده هایی برای ثابت نگه داشتن تیغچه ها در داخل آن هستند. توپی شیار زن می تواند بروی مواد غیر چوبی هم شیار ایجاد کند.


قیمت توپی شیار زن

برای اطلاع از قیمت تیغ ناودانی می توانید به تگ قیمت محصول مراجعه کنید، در صورت غیر فعال بودن دکمه خرید ونیازمند استعلام تلفنی بودن محصول، برای اطلاع از موجودی و قیمت توپی شیار زن با چوبینر تماس حاصل نمایید.

افزودن نظر جدید

نظر خود را وارد نمایید (1)

G
مهمان | ۳ سالها پیش

سلام قیمت توپی شیار زن رو بفرمایید