حراجی نوروز 1403

خرید رنده

1-6 از 6

قبل از انجام هر عملیات روی چوب باید قسمت‌های مختلف آن دارای سطحی صاف و مسطح باشند. بنابراین برای مسطح کردن، یک رو نر و یک رو کردن و یا دو راهه زدن با دقت و سرعت مقبول از ماشین کف رند استفاده می‌شود. در بازار، ماشین‌های کف رند را بر اساس اندازه عرض میز کارگیری می‌شناسند.

انواع دستگاه رنده یا کف رند

دستگاه رنده یا کف رند انواع مختلفی دارد که نجاران و تولید کنندگان صنعت چوب براساس نیاز خود می‌توانند آنها را انتخاب کنند. از انواع این دستگاه می‌توان به موارد زیر اشاره نمود:

کف رند قدیمی

ماشین‌های کف رند قدیمی که هنوز هم در بازار یافت می‌شوند. پیشبرد کار این دستگاه به صورت دستی بوده و موارد ایمنی در آنها کمتر رعایت شده است.

کف رند دارای هدایت کننده چوب

در این نوع از کف رندها یک دستگاه روی آن نصب است که چوب را پیش می‌برد و با سرعت ثابت از روی تیغ عبور می‌دهد. از آنجا که در این نمونه دست به تیغه نزدیک نمی‌شود، این دستگاه از ایمنی بالایی برخوردار است.

کف رند خاص

در ماشین‌های کف رند خاص ممکن است چهار تیغه یا بیشتر روی یک قطعه کار کنند. از این نمونه معمولا در کاگاه‌های تولید پارکت استفاده می‌شود. حتی ممکن است بر حسب نیاز دستگاه طوری طراحی شود که همزمان عملیات فرز کاری نیز روی قطعه انجام گیرد. به طور کلی در تقسیم بندی‌ها این دسته از ماشین آلات در دسته کفرندها قرار می‌گیرند. 

قیمت دستگاه رنده

برای اطلاع از قیمت دستگاه رنده لطفا به تگ قیمت محصول مراجعه فرمایید و در صورت نیاز به مشاوره قبل از خرید، با چوبینر تماس حاصل نمایید.