حراجی نوروز 1403
دوشنبه, ۰۶ شهریور,۱۴۰۲

🔩معرفی انواع بهترین یراق آلات کابینت + لیست قیمت یراق آلات

⏰ زمان مورد نیاز برای مطالعه: 10 دقیقه

معرفی انواع یراق آلات کابینت

کابینت بخش مهمی از آشپزخونه است که میتونه به راحتی بخش زیادی از دکوراسیون خونه رو بسازه. یراق و تجهیزات کابینت نقش اساسی و مهمی در زیبایی و همچنین کاربرد کابینت دارن. این روزا با توجه به پیشرفت تکنولوژی انواع یراق آلات کابینت و آشپزخونه هم رو به هوشمند شدن رفته و از لحاظ عملکرد بسیار راحت‌تر و قدرتمندتر شدن. در انتخاب یراق مناسب و با کیفیت برای کابینت حتما باید دقت کافی رو داشت چون که یکی از مهم‌ترین قسمتای کابینت رو تشکیل میدن و به دلیل استفاده زیاد دارای استهلاک بالایی هستن. از انواع بهترین یراق کابینت می‌تونیم به به انواع ریل کشو کابینت، جک کابینت و لولا گازور زاویه دار اشاره کنیم که وجود هر کدوم از اونا در کابینت لازم و ضروریه. اون چه در انتخاب یک یراق برای کابینت مهمه کیفیت و عملکرد عالی و قدرتمندشه چون که استفاده از یه یراق نامناسب و بی کیفیت می‌تونه آسیب بسیار جدی به درب یا بدنه کابینت وارد کنه. در ادامه صحبتمون علاوه بر معرفی انواع بهترین یراق آلات کابینت به عملکرد هر کدام از اونا اشاره می‌کنیم.

انواع جک کابینت 

برای زیباتر جلوه دادن فضا و دکوراسیون آشپزخونه برای قسمت آبچکان درب قرار میدن که به صورت پایین باز شو و یا بالا باز شو هستش. برای اون که بتونیم به راحتی این مدل درب‌ رو باز و بسته کنیم، حتما باید از جک برای کابینت استفاده بشه. انواع مختلفی از جک کابینت تولید و عرضه می‌شه که هر کدوم از اونا دارای کاربرد و ویژگیای متفاوتی هستن. بهترین جنس جک کابینت فولاد ضد زنگه با این حال دو جنس برنج و پلاستیکی نیز استفاده می‌شه که بسته به نیاز خودتون می‌تونید تهیه کنید. از انواع جک کابینت می‌تونیم به جک کابینت پمپی یا گازی، جک کابینت اتوبوسی و جک کابینت بازویی اشاره کنیم که هر کدوم از اونا به نوبه خودشون دارای کاربردی عالی هستن.


جک کابینت پمپی 

جک کابینت پمپی که به اون جک گازی هم میگن یک نوع بسیار عالی و کاربردیه برای انواع درب کابینت پایین بازشو و یا بالا بازشو. این مدل جک از نظر قدرت نیرو به سه دسته بندی زیر تقسیم شده که هر کدوم از اونا باید با اندازه و وزن کابینت تناسب لازم رو داشته باشن.

  • جک کابینت پمپی 80 نیوتنی: برای درب‌های 70 سانتی متری مناسبه.
  • جک کابینت پمپی 100 نیوتنی: برای درب‌های 70 سانتی متر تا 1 متر مناسبه.
  • جک کابینت پمپی 120 نیوتنی: برای درب‌های بالاتر از 1 متر قابل استفاده است.

برای خرید یک جک کابینت پمپی حتما باید به وزن و اندازه درب کابینتتون توجه کنید. اگر عرض درب کابینت آشپزخانه کم باشه، می‌توانید از جک با قدرت کمتری استفاده کنید. ولی اگه که عرض درب کابینت زیاد باشه، به جک با قدرت بیشتری نیاز دارد. همچنین باید دقت کنید که اگر وزن درب کابینت شما کم باشه حتما باید از جک پمپی کابینت با قدرت پایین استفاده بشه چرا که اگر از جک پمپی قوی استفاده بشه فشار زیادی به لولا گازور کابینت وارد و درب کابینت با شدت بالایی باز میشه. 


جک کابینت اتوبوسی

جک کابینت اتوبوسی که به جک آسانسوری معروفه در مدل آرام بند دار و معمولی در بازار وجود داره که مثل درب کابین اتوبوس به سمت بالا حرکت می‌کنه. از ویژگی و مزایای این مدل جک اینه که درب کابینت دیگه به صورت لولایی باز نمیشه و از برخورد احتمالی سر افراد به تیزی درب جلوگیری میشه.


انواع ریل کشو کابینت

توی تولیدای قدیمی‌تر برای حرکت دادن کشو کابینت از نصب یه زهوار چوبی روی بدنه و ایجاد شیار روی کشو، یه چیزی شبیه ریل درست می‌کردن. امروزه با توجه به متدای جدید و هوشمند شدن انواع تجهیزات، تولید ریل کشو هم رو به هوشمندی رفته و باعث حرکت راحت و روان انواع کشو کابینت و کمد شده. ریل کشو کابینت یکی از انواع یراق آلات کاربردی و ضروریه کابینت آشپزخونه است که با مدلای مختلفی که قراره بهتون معرفی کنم تولید میشه.

بیشتر بخوانیم: نکات مهم در انتخاب دستگیره کابینت + لیست قیمت انواع دستگیره

  • ریل ساده کشو
  • ریل کشو بدنه دار
  • ریل مخفی کشو
  • ریل تبدیل میز


ریل ساده کشو کابینت

ریل ساده کشو خودش به دو مدل ریل سفید و ریل ساچمه ای تقسیم میشه. ریل سفید که به ریل فایر نیز معروفه از دو نوار فلزی که روی هر کدوم قرقره ای نصبه تشکیل شده. این مدل ریل سفید مناسب برای کشو های سبکه. ریل ساچمه ای جدیدتر از ریل سفید هستش که بر عکس ریل سفید برای انواع کشوهای سنگین قابل استفاده است. ریل ساچمه ای به صورت دو تیکه و سه تیکه توی بازار موجوده و به دلیل داشتن ویژگی‌هایی مثل تنوع سایز، حرکت روان، قابلیت بیشتر باز شدن کشو و استحکام بالا طرفدارای بیشتری داره. 

کاربرد و ویژگی ریل کشو دو تیکه ساچمه ای و ریل کشو سه تیکه ساچمه ای

یه بخش از ریل کشو ساچمه ای زیر کشو کابینت و لنگه دیگه اش روی بدنه نصب میشه و باعث حرکت روان کشو میشن. ریل کشو دو تیکه ساچمه ای و ریل کشو سه تیکه ساچمه ای در داخل خودشون یه ضامن دارن که مانع از خارج شدن کامل کشو از داخل باکس می‌شه. یکی از مزایای عالی ریل ساچمه ای اینه که در انواع سایز 20 تا 100 سانتی‌متر تولید و عرضه می‌شه که این امکان رو به ما میده تا برای هر نوع کشو با ابعاد مختلفی بتونیم ریل کشو ساچمه ای مناسب اون رو تهیه کنیم.

لیست قیمت انواع یراق کمد و کابینت

ریل کشو بدنه دار 

با پیشرفت تکنولوژی دیگری نیازی به ساخت بدنه برای کشو و تهیه یک ریل کشو به صورت جداگانه حس نمیشد. کافیه با تهیه یه ریل کشو بدنه دار که هم به صورت ریل و هم به صورت بدنه برای کشو کابینت عمل می‌کنه از صرف هزینه‌های اضافی جلوگیری کنیم. این مدل ریل تحمل وزنش بالاست و حرکتش نرمi که خیلی هم پرطرفداره.

ریل مخفی کشو

زمانی که قصد داریم ظرافت و زیبایی بیشتری برای دکوراسیون آشپزخونه و به خصوص کابینتامون به خرج بدیم، باید از یه نوع یراق مثل ریل مخفی استفاده کنیم تا به دلیل ویژگیای مثبتی که داره باعث نمایی یکدست و زیبا بشه. ریل مخفی کشو همونطور که از اسمش پیداست به صورت مخفی زیر باکس کشو نصب میشه که موقع باز و بسته کردن کشو دیده نشه. درواقع کل کشو روی ریل مخفی سوار شده و دیگه قابل دیدن نیست. ریل مخفی کشو انواع متنوعی داره که با استفاده از اونا کاربرد و در عین حال زیبایی کابینت بیشتر میشه. ریل کشو مخفی مگنتی و ریل کشو مخفی آرام بند دار از مدلای مختلف ریل مخفی هستن.


ریل کشو مخفی مگنتی

برای زیبا و یکدست جلوه دادن فضای آشپزخانه از کابینت و کشوهایی استفاده می‌شه که نیاز به نصب دستگیره نداشته باشن. ریل کشو مخفی مگنتی یه یراق بسیار عالی و کاربردی برای زمانیه که نیاز به ظرافت و زیبایی بیشتری حس میشه. با استفاده از ریل کشو مخفی مگنتی می‌تونید از دستگیره برای کشو استفاده نکنید و تنها با یک فشار کوچک، کشو نرم و روان خارج بشه. 

ریل کشو مخفی آرام بند دار

وجود سیستم آرام بند یه مزیت بسیار عالی و بی‌نظیره چرا که از آسیب و خرابی کشو یا درب کابینت جلوگیری می‌کنه. ریل کشو مخفی آرم بند دار نیز از این ویژگی مستثنا نیست. با نصب یک ریل مخفی کشو آرام بند دار علاوه بر این که می‌تونید دکوراسیونی یکدست و زیبا طراحی کنید، می‌تونید از شدت بسته شدن کشو کابینت جلوگیری و کشو رو بدون هیچ سر صدایی به آرامی ببندید. 

ریل تبدیل میز

ریل تبدیل میز یه نوع ریل مخصوص برای میزای جادویی بوده که به کمک اون می‌توانید میز 4 نفره خودتون رو به 6 نفره و یا میز 6 نفره رو به 8 نفره تبدیل کنید. این مدل ریل تبدیل میز شامل یه دست ریل، یک بسته لولا و اتصالاتشه که روی شاسی چوبی میز قرار می‌گیره. در مرحله بعد برای صفحه میز دو ورق برش خورده و روی میز نصب می‌کنن و صفحه وسط که حالت تاشو داره به وسیله یراق آلات به همدیگه نصب می‌شن.

لولا گازور زاویه دار

زمانی که نیازه تا درب کابینت رو بیشتر یا کمتر از 90 درجه باز کنین، حتما باید از یه نوع لولای مخصوص که به لولا گازور زاویه دار معروفه استفاده کنید. این مدل لولا توی زاویه‌های مختلف 30، 45، 180 و 270 درجه تولید و طراحی می‌شه که امکان باز و بسته کردن درب کابینت‌های کنج آشپزخانه رو دارن.


برای باز و بسته کردن درب کابینتایی که کنج آشپزخونه قرار دارن مشکلاتی وجود داره که باعث آسیب درب کابینت میشه. مسلما این مدل درب کابینت موقع باز شدن کامل با دیوار برخورد میکنن و باعث لب پر شدن ام دی اف و یا چوب کابینت میشن. بهترین راه برای حل این مشکلات استفاده از لولا گازور زاویه دار هستش.

سخن پایانی: یراق کابینت با کیفیت رو از کجا بخریم؟

توی مطالب قبلی با مدلای مختلف یراق کابینت آشنا شدیم که با توجه به نوع باز و بسته شدن درب ها، محل قرار گرفتنشون و وزن درب یا قدرتی که برای باز کردن درب لازمه میتونید مدل یراق مناسب آشپزخونتون رو خریداری کنید. یراق کابینت هم از لحاظ فنی خیلی تنوع بالایی داره هم برندای متفاوتی توی بازار حضور دارن که پیشنهاد ما اینه بر اساس بودجه اقتصادی و نیازتون یراق کابینت رو خریداری کنید، چوبینر یه فروشگاه اینترنتی در زمینه صنعت چوبه که توی این موضوع میتونه مشاوره دقیقی به شما ارائه بده.

افزودن نظر جدید

نظر خود را وارد نمایید (2)

G
مهمان | ۸ ماه قبل

با توجه به نوع و مدل‌های موجود قیمت آن‌ها نیز متفاوت خواهد....
چقد مسخره و تکرار مکرر برای هر پاراگراف!

G
مهمان | ۷ ماه قبل

ممنون از توضیحات خوبتون