حراجی نوروز 1403
یکشنبه, ۱۰ فروردین,۱۳۹۹

کاربرد انواع ریل ساچمه ای

همان طور که می دانید در گذشته های دور برای حرکت دادن کشو های مختلف همچون کشوی کابینت، فایل کشویی چوبی و یا فلزی و...  از نصب یک زهواره چوبی بر روی بدنه و ایجاد شیار بر روی بدنه کشو، استفاده می‌شد.  امروزه با توجه به متدهای جدید و هوشمند شدن انواع تجهیزات، تولید ریل کشو نیز رو به هوشمندی رفته و باعث حرکت راحت و روان انواع کشو کابینت شده است. پس از ریل ساده یا همان ریل فایر، ریل ساچمه ای کشو دومین نوع ریل  بودند که وارد بازار شدند. قابل ذکر است که مدل های متنوعی از ریل کشو طراحی و تولید شده است که در این مقاله سعی داریم تا به طور تخصصی به معرفی انواع ریل ساچمه ای کشو بپردازیم. همچنین در ادامه می توانید با نحوه ی نصب این نوع ریل کشو نیز آشنا شوید.

کاربرد ریل ساچمه ای کشو

انواع ریل ساچمه ای کشو

ریل ساچمه ای کشو نوعی از ریل می باشد که برای کشوهای سنگین بسیار کاربردی است. همان طور که می دانید در زیر بدنه ی جعبه یک ریل نصب شده و لنگه دیگر آن بر روی بدنه کار (میز آرایش وکابینت و ….) از داخل نصب می گردد. ریل ساچمه ای کشو در دو نوع دو تکه و 3 تکه وجود دارد که به سبب حرکت روان تر و قابلیت باز شدن بیشتر، استحکام بالاتر و تنوع در سایز از کاربرد بیشتر در صنعت برخوردار هستند. ریل دو تکه ساچمه ای و یا 3 تکه ساچمه ای در مدل های آرام بند، مگنتی، ترمزدار و... نیز تولید می شوند که هر کدام از آن ها از کاربرد و ویژگی منحصر به فردی برخوردار می باشند. 

ریل دو تکه ساچمه ای 

باید بدانید که در ریل های ساچمه ای ضامن هایی تعبیه شده است که از خارج شدن کامل کشو جلوگیری می کند. در ریل دو تکه ساچمه ای این ضامن به گونه ای عمل می کند که که کشو کمتر از باکس خارج می شود به همین سبب برای کشوی میز ال سی دی و جاهایی استفاده می شود که جنبه فانتزی دارد و وزن زیادی را شامل نمی شود. اما با این حال اگر نیازی به استفاده کامل از فضای داخلی کشوی کابینت خود ندارید می توانید از ریل دو تیکه ساچمه ای نیز استفاده کنید. 

ریل سه تکه ساچمه ای 

ریل سه تکه ساچمه ای خود به دو نوع پهن و باریک تقسیم بندی می شود که می توانید با نصب ان از فضای بیشتری از کشو استفاده نمایید به همین دلیل از ریل سه تکه ساچمه ای برای کابینت و یا کمد لباس بسیار استفاده می شود. یکی از مزایای عالی ریل ساچمه ای آن است که در انواع سایز 20 تا 100 سانتی‌ متر تولید و عرضه می‌شود که این امکان را به ما می‌دهد تا برای هر نوع کشو با ابعاد مختلفی بتوانیم ریل کشو ساچمه ای مناسب آن را تهیه و خریداری نماییم.

ریل ساچمه ای آرام بند

قبل از هر چیز بهتر از بدانید که ریل ساچمه ای با استفاده از ورقه های آهنی که قطر زیادی نیز دارند ساخته می شود به همین سبب این نوع ریل دارای استحکام بالایی برای استفاده در کشوهای سنگین می باشد. ریل ساچمه ای آرام بند همان طور که از نامش پیداست باعث آرام بسته شدن کشو می شود. در واقع ریل ساچمه ای آرام بند باعث حرکت آرام کشو شده و از آسیب رسیدن به بدنه ی کشو جلوگیری می کند.

ریل ساچمه ای ترمز دار

ریل ساچمه ای ترمز دار نوعی دیگر از ریل ساچمه ای می باشد که که در انتهای آن ترمزی قرار داده شده است که چند سانت پیش از بسته شدن کامل کشو سرعت آن را کاهش می دهد.

ریل ساچمه ای مگنتی 

با نصب ریل ساچمه ای مگنتی دیگر نیازی به نصب دستگیره نخواهید داشت و به راحتی می توانید با یک فشار کوچک کشو را باز کنید.

ریل مگنتی

آموزش نصب ریل ساچمه ای کشو

با مشاهده ی فیلم زیر می توانید با نحوه ی نصب ریل ساچمه ای کشو آشنا شوید. 

افزودن نظر جدید

نظر خود را وارد نمایید (1)

G
مهمان | ۲ سالها پیش

عالی بود