حراجی نوروز 1403
چهار شنبه, ۱۸ دی,۱۳۹۸

کاربرد یراق آلات آنتیک در صنعت چوب

امروزه محصولات هنری بین مردم طرفدارهای زیادی دارند و در ساخت آن ها از لوازم و ابزارهای مختلفی استفاده می شود. یراق آلات آنتیک نمونه ای از ابزار و یراق های پرطرفدار در صنعت چوب می باشد که در ساخت لوازم هنری، دکوری و تزیینی به کار می روند. یراق آلات آنتیک در مدل ها و طرح ها مختلف با کاربردهای متفاوت تولید می شوند که متناسب با نیاز مصرف کننده انتخاب می شوند. در ادامه این مقاله قصد داریم اطلاعات لازم را در رابطه با کاربرد انواع یراق آلات آنتیک در اختیارتان قرار دهیم.

انواع یراق آلات آنتیک

یراق آلات آنتیک به چند گروه مختلف تقسیم می شود که هر کدام کاربردهای مختلفی دارند. همان طور که ذکر شد برای کارهای هنری و ساخت محصولات دکوری و تزیینی باید از یراق آلات آنتیک و تزیینی استفاده نمود که در ادامه به معرفی آن ها خواهیم پرداخت:

  • لولا آنتیک
  • دستگیره آنتیک
  • توری آنتیک
  • چفت آنتیک
  • پایه آنتیک

لولا آنتیک

لولا یکی از یراق آالات است که برای باز و بسته شدن روان و راحت درب استفاده می گردد. لولا در مدل های مختلف برای درب و پنجره های متفاوت در سایزهای بزرک تولید می شود، علاوه بر این جهت باز و بسته شدن درب کابینت و صندوقچه باید لولای مناسب آن ها استفاده شود. لولا آنتیک در سایزبندی و شکل های مختلف تولید می شود و در ساخت جعبه های چوبی، صندوقچه، جعبه جواهرات و لوازم آرایشی به کار می روند. لازم به ذکر است که لولا آنتیک در مدل های پروانه ای، تخت، فنری و ... قابل عرضه است.

لولا آنتیک

دستگیره آنتیک

یک نمونه دیگر از یراق آلات آنتیک، دستگیره آنتیک می باشد. دستگیره آنتیک که به دستگیره تزیینی نیز معروف است جزء پرطرفدارترین یراق آلات آنتیک محسوب می شود. دستگیره آنتیک در مدل و سبک های مختلف تولید می شود که متناسب با نیاز مصرف کننده انتخاب می گردد. برای مثال دستگیره آنتیک در مدل های کلون و حلقه دار، آویزی و پتینه شده عرضه می گردد و بر روی صندوقچه، جعبه های دکوری، جعبه جواهرات و مواردی از این قبیل نصب می گردند.

توری آنتیک

توری آنتیک نمونه دیگر از یراق آلات آنتیک می باشد که جهت تزیین و زیباتر شدن محصولات چوبی و ... به کار می رود. توری آنتیک در اشکال مختلف از قبیل بیضی، ستاره، دایره، گل و... تولید می گردد. توری آنتیک بر روی جعبه های دکوری، صندوقچه های تزیینی و مواردی از این قبیل استفاده می شود؛ در مواردی گوشه های آنتیک به صورت توری تولید می گردند که بر روی قاب عکس، آینه وجعبه های مختلف نصب می گردد.

توری آنتیک

چفت آنتیک

چفت آنتیک نیز جزء یراق آلات تزیینی و آنتیک محسوب می شود. چفت آنتیک بر روی درب های جعبه های تزیینی و صندوقچه های آنتیک سبک سنتی نصب می گردد و در اکثر مواقع در رنگ های زیتونی و طلایی و به صورت پتینه شده تولید می شود. چفت آنتیک از لحاظ ساختار و شکل ظاهری به صورت کلنگی یا کلون دار طراحی می شود.

چفت آنتیک

پایه آنتیک

نمونه دیگر از یراق آلات آنتیک به پایه آنتیک تقسیم می شود. پایه آنتیک در قسمت پایین و زیر جعبه ها نصب می گردند تا از ایجاد خط و خش و آسیب دیدن چوب یا هر متریال دیگر پیشگیری کنند. پایه آنتیک در مدل و طرح های مختلف تولید می گردد و از لحاظ رنگ بندی نیز در رنگ های طلایی، زیتونی، نقره ای و... قابل عرضه است. لازم به ذکر است که در مواردی از پایه آنتیک به عنوان پایه ظروف پذیرایی سبک سنتی استفاده می شود.

پایه آنتیک

قیمت یراق آلات تزیینی آنتیک

به علت متنوع بودن انواع یراق آلات تزیینی آنتیک همچون لولا آنتیک، دستگیره تزیینی، پایه آنتیک، چفت جعبه آنتیک و همچنین وجود برندهای متفاوت قیمت هر کدام از انواع یراق آلات متفاوت خواهد بود که برای دریافت قیمت دقیق هر کدام به تگ قیمت همان محصول مراجعه فرمایید. همچنین می‌توانید برای دریافت راهنمایی و مشاوره با متخصصین وب سایت چوبینر از قسمت تماس با ما، ارتباط بر قرار کنید.

افزودن نظر جدید