حراجی نوروز 1403

خرید جیگ، شابلون، گونیا و ابزار اندازه گیری

1-36 از 183
تخفیف 50 %
چوبینر | choobiner

شابلون لوله Choobiner مدل H1

ساخت ایران تولید شده از متریال تایوانی جهت اندازه گیری و تعیین محل قرارگیری پیچ، لوله، پریز و...
99,900 تومان 201,500 تومان
.
ناموجود
چوبینر | choobiner

زاویه سنج چند ضلعی Choobiner

ساخت ایران تولید شده از متریال تایوانی ابزاری جهت اندازه گیری دقیق هنگام برش
ناموجود

در کارگاه های صنعتی جهت برش به ابزارهای اندازه گیری مختلفی از قبیل خط کش، گونیا، شابلون، نقاله و... نیاز می باشد. برای برش اگر از ابزارهای اندازه گیری استفاده شود دقت کار افزایش می یابد و خطایی در تولید محصولات به وجود نمی آید. در ادامه به معرفی انواع ابزار اندازه گیری از قبیل گونیا و لوازمی جهت سوراخ کاری و برش دقیق از قبیل شابلون و جیگ خواهیم پرداخت.

معرفی انواع ابزار اندازه گیری

ابزارهای اندازه گیری در مدل ها و ابعاد مختلفی عرضه می شوند و نقش مهمی در افزایش دقت کاربران دارند. برای هر برش، کپی کردن یک قسمت، ایجاد اشکال هندسی باید از ابزار اندازه گیری مخصوص استفاده نمود. ابزارهای اندازه گیری به موار زیر تقسیم می شوند:

  • گونیا نجاری
  • پرگار 
  • خط کش
  • شابلون
  • جیگ
  • گیج فیبوناچی
  • زاویه سنج
  • گونیا مگنتی

گونیا نجاری

گونیا نجاری یک ابزار اندازه گیری می باشد که در ابعاد و سایز بندی های مختلف تولید می شود. لازم به ذکر است که تولیدکنندگان گونیا را با بدنه پلاستیکی یا آلومینیومی تولید و عرضه می کنند. جالب است بدانید گونیا با توجه به کاربردی که دارد در مشاغل مختلفی از قبیل نجاری، کابینت سازی، صنایع فلز و مهندسی قابل استفاده است. گونیا نجاری در مدل های مختلفی از قبیل گونیا همه کاره، زاویه سنج چند ضلعی و ... عرضه می شود.

گونیا نجاری متحرک

گونیا نجاری متحرک از انواع گونیا نجاری می‌باشد که شامل اجزایی برای ترسیم خط است و روی میز کار یا تخته متصل می‌شود. این گونیا به دلیل اهرم‌هایی متحرکی که روی خط کش دارد می‌تواند با عرض مشخص روی چوب تنظیم شود تا فرد در اندازه گیری دلخواه روی چوب بتواند از این نوع گونیا استفاده کند. با این ابزار اندازه گیری برای سازه‌های طبقه‌ای مانند کتابخانه که نیاز به اندازه گیری دقیق برای قفسه‌های یک اندازه دارد، استفاده می‌شود تا بتوان خطوط اتصال شبیه هم در فاصله‌های مشخص با آن ترسیم کرد. 

گونیا مرکب نجاری

گونیا مرکب نجاری عملکردی شبیه به گونیا نجاری متحرک دارد، با این تفاوت که علاوه بر گونیا شامل مرکز یاب و زاویه یاب نیز می‌باشد. این گونیا به دلیل اینکه چند تکه است به گونیا مرکب معروف است. از گونیا مرکب برای مشخص کردن زاویه، تعیین مرکز مدل‌های گرد و دایره شکل، عمق شیار روی چوب و شیب سطح استفاده می‌شود. این امکان برای افراد وجود دارد که به صورت جداگانه از هر قسمت گونیا مرکب مانند خط کش، زاویه یاب و مرکز یاب استفاده کند. 

قیمت گونیا مرکب

پس از آشنایی کامل افراد با گونیا مرکب و کاربرد آن، به فکر این می‌افتند که این ابزار را برای کارگاه خود تهیه کنند. برای همین قیمت گونیا مرکب برای آنها ضمن داشتن کیفیت بسیار اهمیت دارد. از این جهت که بتوانند سال‌های سال از آن استفاده کنند و نگران آسیب و خرابی زود هنگام آن نشوند. 

گونیا انتقال زاویه

گونیا انتقال زاویه جهت اندازه گیری زاویه‌ها، خط کشی، انتقال اندازه و ... به کار می‌رود.  یکی دیگر از کاربردهای گونیا متحرک انتقال زاویه از یک جسم بر روی جسم دیگر است. به این صورت که مثلا یک قطعه برش خورده  به شکل ذوزنقه یا مثلث را می‌خواهید عینا با همان ابعاد برش بزنید. برای این کار به راحتی می‌توانید پیچ خروسکی گونیا انتقال زاویه را شل کنید و تیغه و دسته گونیا را بر روی اضلاع قطعه اصلی تنظیم نمایید.

گونیا مگنتی

یکی از کاربردی‌ترین ابزارهای اندازه گیری کارگاهی، گونیا مگنتی می‌باشد که در کارهای جوشکاری بسیار کاربرد دارد. برای استفاده از این ابزار فقط کافیست آن را به دو میله که قصد جوشکاری با زاویه مشخص را دارید، متصل کنید. گونیا مگنتی امکان اندازه گیری زوایای مختلف را روی سازه‌ها دارد.

پرگار صنعتی

پرگار در صنعت نیز کاربرد زیادی دارد که در سه مدل خارج سنج، داخل سنج و مستقیم تولید می‌شوند. هر کدام از انواع پرگارها برای اندازه گیری بخش خاصی به کار می‌روند. با تنظیم پرگار صنعتی می‌توانید اشکال مختلفی را با میزان قطر متفاوت روی چوب اندازه بزنید و اندازه دقیقی از اشکال دایره‌ای و گرد برای کارهای خود داشته باشید.

زاویه سنج

زاویه سنج یکی از کاربردی‌ترین وسایل اندازه گیری، کنترل و انتقال زوایا می‌باشد که به صورت نقاله تولید می‌شود. درجه بندی بخش نقاله از 0 تا 180 درجه می‌باشد که دقت اندازه گیری در آن یک درجه است. برای استفاده از آن باید نوک منحنی شکل خط کش را بر روی درجه مورد نظرتان تنظیم کنید و بر روی قطعه کار قرار دهید تا به راحتی قطعه را در زاویه مد نظرتان برش بدید. 

خط کش

خط کش که برای همه ما شناخته شده می باشد و جزء نخستین ابزارهای اندازه گیری است. در مدل هایی که جهت استفاده در کارگاه های صنعتی تولید می شوند به صورت چندکاره و شامل چند قسمت مختلف هستند. برای مثال خط کش هایی در بازار موجود است که شامل تراز، گونیا، نقاله و ... می باشند.

خط کش الگوبرداری

خط کش الگوبرداری الگوبرداری از مهمترین ابزارهای ساختمانی است که به کمک آن می‌توانید اشکال پیچده را به راحتی کپی برداری کنید. شابلون الگوبرداری یکی از ابزارآلات ضروری برای نجاران، پارکت کاران، کاشی کاران و غیره نیز می‌باشد که به کمک آن به راحتی می‌توان زوایای قناسی را هنگام کار برطرف نمود. از دیگر موارد استفاده خط کش الگوبردار یا زاویه یاب؛ سنگ فرش کردن می‌باشد و همچنین ابزاری ضروری برای نصابان کف پوش، پارکت، سرامیک، کاشی، موزاییک، کامپوزیت، سقف کاذب، کابینت سازان و بسیاری از مشاغل دیگر است.

شابلون

شابلون همان طور که از نامش مشخص است جهت کپی برداری از اشکال هندسی، موارد پیچیده، جای لوله و پریز و ... استفاده می شوند. شابلون لوله معمولا از چند خط کش و شابلون دایره ای تشکیل می گردد. شابلون لولا گازور، شابلون جای دستگیره، شابلون لوله، شابلون سوزنی و... مواردی از انواع شابلون می باشند که در مشاغل مختلف صنایع چوب و سایر صنایع به کار می روند.

شابلون دم چلچله

از شابلون دم چلچله برای اتصال دم چلچله دو قطعه چوب می‌توان استفاده کرد تا اندازه گیری دقیقی از قطعات قبل از برش داشت. با استفاده از این شابلون به راحتی می‌توان زاویه هر شیار را اندازه گرفت تا فرد اطمینان کافی از برش آن قسمت داشته باشد. زیرا اگر اندازه گیری دقیقی انجام نشود، در این اتصال دچار مشکل خواهیم شد.

جیگ

جیگ یکی از ابزارهای اندازه گیری و سوراخ کاری دقیق می باشد. جیگ ها با کمک کلمپ هنگام سوراخ کاری قطعات به کار می روند. وجود کلمپ و استفاده از سوراخ کاری باعث می شود دقت کار بالا برود. علاوه بر سوراخکاری در مواردی از جیگ هایی به عنوان جیگ محافظ استفاده می کنند که در ادامه به معرفی آن ها می پردازیم.

جیگ محافظ برش

یکی از خطرات در محیط کار آسیب دیدن کاربران هنگام استفاده از دستگاه‌های برش می‌باشد. جیگ محافظ برش و نگهدارنده قطعه کار ابزاری مناسب جهت افزایش امنیت کاربران است. با استفاده از این نوع جیگ محافظ برش می‌توانید با اطمینان کامل به راحتی انواع صفحانت چوب و ام دی اف را برش بزنید. در واقع در هنگام کار با دستگاه برش این نوع جیگ وظیفه نگهداری قطعه کار را برای انجمام عملیات برش دارد.

گیج فیبوناچی

در طراحی ساختمان و سازه های بزرگ، لوگوها، مجسمه ها و غیره عدد طلایی به صورت تقریبی 1.618 بسیار به کار می‌رود و منجر به تولید یک سازه یا محصول یا تصویر متناسب می‌گردد. اما برای این که به راحتی بتوانیم از عدد طلایی استفاده نماییم باید از ابزاری به نام گیج تناسب طلایی فیبوناچی استفاده نمود. گیج فیبوناچی از چهار تکه متصل به هم تولید شده یک سه تکه آن به صورت پیکان و نوک تیز طراحی می‌گردند. گیج در سایزهای مختلف تولید می شود که دامنه اندازه گیری متفاوتی دارند.

قیمت انواع ابزار اندازه گیری

با توجه به این که ابزارهای اندازه گیری در مدل ها و طرح های مختلف تولید می شوند از لحاظ قیمت متنوع می باشند. برای اطلاع از قیمت انواع ابزار اندازه گیری می توانید به تگ قیمت محصول مراجعه کنید؛ در صورت غیر فعال بودن دکمه خرید و نیازمند استعلام تلفنی بودن محصول، برای اطلاع از موجودی و قیمت انواع ابزار اندازه گیری با چوبینر تماس حاصل فرمایید.