حراجی نوروز 1403

خرید قطعات یدکی، لوازم مصرفی و اقلام پر مصرف ماشین آلات صنایع چوب

1-36 از 2,147

در صنعت چوب از ماشین آلات، ابزارآلات و مواد اولیه متنوعی استفاده می‌شود بدون شک تمامی ابزار و ماشین آلات این صنعت برای پیشبرد کار به قطعات یدکی و مواد مصرفی یا مواد اولیه ای نیاز دارند که در ادامه به بررسی آن ها خواهیم پرداخت.

قطعات یدکی و مواد اولیه مصرفی

معمولا در طی زمان بعضی ماشین آلات قطعاتشان فرسوده و کهنه می‌شود و باید مجددا قطعه نو بر روی آن ها نصب شود، علاوه بر قطعات یدکی ابزارهای مصرفی نیز وجود دارد که پس از چند بار استفاده دچار آسیب یا شکستگی می‌شوند و باید ابزار جدید تهیه کنیم. علاوه بر موارد ذکر شده یک سری از محصولات به عنوان مواد اولیه کار باید تهیه شوند تا بتوان محصول نهایی را تولید نمود و در ادامه به معرفی این موارد خواهیم پرداخت.

قطعات یدکی دورکن

دورکن یکی از دستگاه های مهم صنایع چوب است و برای برش های مختلف از قبیل فارسی بری و... استفاده می‌شود. قطعات یدکی دورکن شامل متر، پروفیل متر، ذره بین، غلطک و... است که متناسب با برند دستگاه و نیاز باید تهیه شوند.

قطعات یدکی لبه چسبان

 در خصوص قطعات یدکی لبه چسبان ها باید گفت که از کفشک حمل پانل تا تیغه سر و ته زن و خود ایستگاه چسب و دیگر قطعات لبه چسبان، پس از دوره ای خاص نیاز به تعمیر و تعویض دارند و رد صورت عدم توجه به مرور موجب آسیب های جدی می‌شوند.

قطعات یدکی سی ان سی

سی ان سی یکی از دستگاه های پر استفاده در کارخانه های صنعت چوب می باشد که در مدل  های مختلف از قبیل سوراخ زن، تخت، خراطی، روتاری و... تولید می شود. بدون شک سی ان سی نیز مانند سایر ماشین آلات نیاز به تعمیر و تعویض قطعاتی همچون اسپیندل، ریل، اینورتر و... دارد.

ورق پی وی سی

ورق PVC فومیزه با ضخامت های مختلف تولید می‌شود که در تولید کابینت آشپزخانه، روشویی، کابینت آزمایشگاهی، کابین وسایل حمل و نقل مانند قطار، قطار مترو، کشتی، خودرو، روکش مخازن آبکاری، اسیدی و قلیایی، اتاقک های پیش ساخته، میز و کمد، قفسه و پارتیشن، شلف، فضای لاندری روم و رختشویخانه، سقف و دیوار کاذب و... به کار می‌رود. این مدل ورق های پی وی سی ضد باکتری، کپک و قارچ هستند همچنین غیر قابل اشتعال با حالت خود خاموش شوندگی می‌باشند. 

تیغ اره

ابزارهای برشی نقش تاثیرگذاری در تولید محصولات با کیفیت دارند. تیغ اره و اره نواری جزء مهم ترین ابزار آلات برشی می‌باشند که در ابعاد و اندازه های مختلف و متناسب با نوع دستگاه تولید می‌شوند. تیغ اره و اره نواری در صنعت چوب بر روی دستگاه هایی همچون دورکن، اره فلکه، پانل بر و .... نصب می‌گردند.

تیغ اورفرز

دستگاه سی ان سی جزء ماشین آلات پیچیده با سیستم کامپیوتری می‌باشد که از قطعات مختلفی از قبیل کلمپ، کولت، مته و ابزار آلات سی ان سی تشکیل شده است. در کنار این موارد اورفرزها نیز جایگزین هایی برای ماشین سی ان سی می‌باشند که از مته های مخصوص به خود استفاده می‌کنند.

ملزومات مکنده

امروزه یکی از اساسی ترین مشکلات در کارگاه های صنعتی و نجاری پخش شدن گرد و غبار و ذرات ریز چوب هنگام برش و کار با چوب می باشد. یکی از ماشین آلات کاربردی در کارگاه ها و مشاغل صنعتی دستگاه های مکنده می باشند که اصطلاحا به آن ها جاروبرقی صنعتی نیز گفته می شود. همان گونه که از نام این دستگاه مشخص است کار این دستگاه مکش گرد و غبار و ذرات ریز موجود در هوا در محیط های صنعتی و نیمه صنعتی می باشد که این روزها با توجه به پیشرفت صنایع و کارخانه های صنعتی آلودگی های محیطی رو به افزایش است، لازم به ذکر است که گاهی این آلودگی ها خطرناک و سرطان زا می باشند و باید در جهت کاهش این موارد از مکنده استفاده نمود تا تمامی ذرات و گرد و غبار بدون انتشار در محیط جمع آوری گردند. برای استفاده از مکنده ها باید از لوازم مختلفیمثل تسمه نگهدارنده کیسهف کیسه مکنده و... استفاده شود

رنگ، روغن، واکس و بتونه چوب

پس از ساخت ظروف و لوازم چوبی، شیشه ای، سنگی، سرامیکی و... برای زیباتر شدن باید از رنگ، واکس، براق کننده، جوهر، رنگ ویترای و ... استفاده نمود. رنگ، روغن و جوهر چوب جزو موادی هستند که در زیباتر شدن لوازم چوبی به کار می‌روند و در طیف رنگی متفاوت تولید می‌شوند. علاوه بر رنگ چوب در ساخت لوازم چوبی از واکس، براق کننده و پولیش استفاده می‌شود که علاوه بر لایه محافظتی با توجه به این که در طیف رنگی مختلف تولید می‌شود نقش مهمی در زیبایی دست سازه شما دارد. مورد دیگری که در امور هنری و ساخت صنایع دستی به کار می‌رود رنگ ویترای است که به رنگ شیشه نیز معروف است و در رنگ آمیزی سنگ، سرامیک، شیشه، لوستر و... قابل استفاده است.

مته خزینه، گردبر، برگی، چوب

مته‌ها در مدل‌های مختلف تولید می‌شوند و بر اساس شکل ظاهری و ابعاد برای انجام عملیات خاصی به کار می‌روند. در صنعت چوب مته‌های متعددی برای اجرای عملیات‌های مختلف به کار می‌روند که در این متن قصد داریم به معرفی تعدادی از آن‌ها بپردازیم. شما برای خرید انواع مته خزینه، مته گرد بر، مته مخروطی، مته چوب، مته برگی و مته گازور می‌توانید به سایت فروشگاه اینترنتی چوبینر مراجعه نمایید. لازم به ذکر است که این مته‌ها خود از لحاظ سایز و ابعاد به انواع مختلفی تقسیم می‌شوند و شما متناسب با نیازتان مدل‌های مختلف مته گرد بر، مخروطی، برگی، گازور یا خزینه را انتخاب می‌نمایید.

بوش و کولت اورفرز

اورفرز یکی از ابزارهای کاربردی و مهم در صنعت چوب می باشد که جهت حکاکی، ایجاد طرح و نقش، شیار زنی و ... استفاده می گردد. بوش و کولت اورفرز جزء ابزارهای کمکی جهت استفاده از فرزهای نجاری، مینی فرزها و مواردی از این قبیل می باشند. 

لوله خرطومی و شیلنگ صنعتی

برای انتقال گرد و غبار، چربی، براده و ضایعات لوله خرطومی بر روی دستگاه های مختلف از قبیل مکنده وهود و .... نصب می‌گردد. لوله خرطومی مکنده و صنعتی در متریال های مختلف تولید می‌شود که متناسب با نیاز مصرف کننده خریداری می‌شود.

لوازم کاردستی و زهوار چوبی

امروزه افراد زیادی به دنبال خاص کردن دکوراسیون خانه یا محل کار خود هستند. با توجه به اینکه سبک‌های مختلفی برای دکوراسیون وجود دارد، می‌توان از وسایل خاصی استفاده کرد تا زیبایی و جلوه محیط حفظ شود. متریالی مثل چوب در وسایل و سازه‌های دکوری می‌تواند زیبایی محیط را چند برابر کند. چوب بستنی، کالباسی، بلوک، زهوار و پروفیل چوبی هرکدام به نوعی در ساخت لوازم چوبی و دکوراسیون منازل یا ساخت اسباب بازی و... به کار می‌روند

سنگ تیزکاری و مته تیزکن

سنگ تیز کاری در برند و سایزهای متفاوت طراحی و تولید می‌شوند که با تهیه هر کدام از آن‌ها می‌توانید به راحتی انواع تیغ اره را تیز کرده و صیقل نمایید.یک نمونه از انواع سنگ تیزکاری با نام سنگ نفت شناخته می شود. سنگ نفت ابزار مناسبی برای تیز کردن مخار تخت، تیغ رنده و رنده بغل دوراهه می باشد؛ و برای استفاده صحیح باید به صورت نماد بی نهایت یا 8 بر روی سنگ جهت تیزکاری بدون آسیب دیدن حرکت دهید.

توپی فرز

توپی یک قطعه ضروری قابل نصب بر روی دستگاه های مختلف صنعت چوب از قبیل لبه چسبان، مولدر و ... می باشد. ابزار توپی به دو دسته کلی الماسه و دارای تیغچه قابل تعویض تقسیم بندی می شوند که با توجه به نوع دستگاه و مدل آن انتخاب می شوند.

تیغه و تیغچه

از تیغه و تیغچه با توجه به سایز و مدل آن جهت حکاکی و نگارش کلمات بر روی چوب و MDF استفاده می شود و همچنین در لبه چسبان ها برای لیسه نوار و یا در توپی فرزها این تیغچه‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرند. همچنین این مدل تیغه و تیغچه در اورفرز و تیغه فرز انگشتی و تیغه فرز چوب و در مواردی برای تیغ کف تراش نیز قابل استفاده می‌باشد.

لوازم جانبی ابزارآلات بادی

در صنایع و کارگاه ها از ابزارآلات متعددی برای انجام امور مختلفی استفاده می‌شود. در مواردی بعضی از ابزارها برقی، بعضی شارژی و بعضی بادی هستند. همان طور که مشخص است هر نوع ابزار به یک انرژی و نیرو برای راه اندازی نیاز دارد. بدون شک برای استفاده از ابزار آلات به لوازم جانبی و قطعات یدکی مخصوص احتیاج داریم

چسب

چسب جزء روش‌های ایجاد اتصال بین قطعات است که برای اتصال کردن قطعات برش خورده چوب، پلاستیک، شیشه، کاغذ، نصب شیشه بر روی درب، پنجره و ...، به کار می‌رود. علاوه بر موارد ذکر شد گاهی از چب برای پر کردن درزها و جلوگیری از نفوذ مواد استفاده می‌کنند. چسب در حالت‌های مختلف جامد و مایع تولید می‌گردد؛ همچنین برای هر متریال خاص و هر نوع اتصال از یک نوع چسب خاص استفاده می‌کنند.

قیمت مواد اولیه و قطعات مصرفی

با توجه به اینکه قطعات یدیکی و مواد مصرفی و اولیه در مدلها و ابعاد مختلف تولید می‌شوند از لحاظ قیمت هم با یکدیگر متفاوت هستند لذا جهت اطلاع از قیمت محصولات به تگ قیمت مراجعه کنید یا با چوبینر تماس بگیرید.