حراجی نوروز 1403
پنجشنبه, ۳۱ مرداد,۱۳۹۸

آشنایی با فرز میزی، توپی فرز نجاری و توپی فرز استارک

در صنایع چوب و سایر صنعت های مختلف از دستگاه ها و ابزارآلات مختلفی جهت تولید و عرضه محصولات مورد نیاز منازل، کارخانجات، شرکت های اداری و... استفاده می شود. بدون شک دستگاه ها و ماشین آلات جهت انجام عملیات مربوط به خود به قطعات یدکی و اجزاهای ریزتر و جزیی تری نیاز دارند. یکی از دستگاه هایی که در صنعت چوب استفاده می شود فرز میزی یا همان میز فرز نجاری است و قطعاتی از قبیل توپی فرز جز قسمت های ضروری این فرز میزی به حساب می آید. در این مقاله قصد داریم جهت آشنایی بیشتر شما به معرفی فرز میزی بپردازیم و در کنار آن درباره توپی فرز نجاری و توپی فرز استارک نیز توضیحاتی در اختیارتان قرار دهیم.

فرز میزی در صنعت چوب چه کاربردی دارد؟

مراحل ساخت محصولات در صنعت چوب مراحل متنوع و متفاوتی می باشند که به صورت زنجیره وار به یکدیگر متصل هستند. دستگاه ها و ماشین های مختلفی از قبیل دستگاه CNC، رنده و گندگی، مکنده، دورکن و... در کارگاه های صنایع چوب نیاز می باشند یک مورد دیگر از این ماشی آلات ضروری فرز میزی می باشد که موارد متعددی از امور مهم در کارگاه های نجاری را بر عهده دارد. فرز میزی یکی از دستگاه های بسیار مناسب جهت فرم زدن و ابزار زدن چوب ها می باشد و با توجه به نوع تیغه هایی که در آن به کار می رود اموری از قبیل دوراهه کردن، زبانه زدن، سنباده زدن و... را به بهترین شکل ممکن انجام می دهد. نکته مثبت و قابل ذکر در مورد میز فرز نجاری این مورد می باشد که فرز میزی قابلیت استفاده از انواع مختلف تیغه برای پیشبرد کارهای متنوع در کارگاه شما را دارد. فرز نجاری به طور کلی در انواع مختلفی تولید می شود که در ادامه به توضیح جداگانه هرکدام خواهیم پرداخت:

  • فرز دستی
  • ماشین فرز میزی

فرز دستی

فرز دستی در ابعاد کوچکتری نسب به فرز ماشینی تولید می شود که به دلیل سایز مناسب و کاربدی که دارد در کارگاه های صنایع چوب بسیار کاربردی می باشد. فرز دستی یا اور فرز یکی از محبوب ترین نوع از فرزها می باشد که از لحاظ وزن و کاربرد ابزار فوق العاده مناسبی است که با تیغه ها و شابلون هایی که به آن متصل می شوند عملیات مختلفی از قبیل شیارزنی ایجاد طرح و پخ بر سطح چوب را در کارگاه های صنایع چوب به انجام می رساند. فرز دستی به شکل مینی فرز، فرز مینیاتوری، فرز انگشتی و فرز خرطومی و... تولید می شود که هر کدام جهت امور مختلفی به کار می روند و با کمک آن ها می توانید ظریف کاری ها و خلاقیت های زیبایی را در کارگاه نجاری خود پیاده کنید.

ماشین فرز میزی

ماشین فرز، فرز میزی ماشینی یا فرز صندوقی همگی به ماشین فرز میزی اشاره دارند. ماشین فرز میزی معمولا دارای بدنه ای فلزی از جنس چدن می باشد که وزن بالایی دارد. قابل ذکر است که وزن بالای این دستگاه نقش مهمی در ثابت ایستادن آن دارد که در هنگام استفاده دچار لرزش و تکان های شدید نشود. ماشین فرز میزی از قسمت های مختلفی از قبیل توپی، گیربکس یا تسمه فولی و چند اهرم تشکیل می شود. توپی ها که با نصب تیغه های مختلف عملیات اصلی ماشین را انجام می دهند در مرکز یا کناره دستگاه قرار دارند. گیربکس یا تسمه فولی حرکت توپی را کنترل می کند و باعث به حرکت درآمدن آن ها می شود و اهرم ها که در دو نوع مختلف هستند یکی وظیفه بالا و پایین نمودن تیغه را بر عهده دار و مقدار باربرداری تیغه را تنظیم می کند و اهرم دیگر وظیفه زاویه دهی تیغه را بر عهده دارد.


فیمت انوع فرز نجاری

برای اطلاع از قیمت انواع فرز نجاری می توانید به تگ قیمت محصول مراجعه کنید؛ در صورت غیر فعال بودن دکمه خرید و نیازمند استعلام تلفنی بودن محصول، برای اطلاع از موجودی و قیمت انواع فرز نجاری با چوبینر تماس حاصل فرمایید.

توپی فرز نجاری

همان طور که در قسمت های قبل ذکر شد ماشین فرز میزی و سایر دستگاه های صنعت چوب از اجزا و قطعات مختلفی تشکیل شده است یکی از این قطعات توپی فرز می باشد که با نصب تیغه بر روی آن ها عملیات مورد نیاز را به نحو دلخواه شما انجام می دهد. توپی فرز نجاری به عنوان یک قطعه کمکی در ماشین فرز و دستگاه های صنعت چوب استفاده می شود. در زمانی که طول کار زیاد باشد باید از توپی فرز نجاری استفاده نمود که عملیات تراش زدن، شیارزنی، باربرداری، فرم دهی و... بر روی قطعه کار را اجرا نمود. توپی ها از لحاظ شکل ظاهری، تعداد تیغه، سرعت و... با یکدیگر تفاوت دارند. توپی فرز نجاری در انواع مختلفی از قبیل توپی الماسه، تیغچه دار، شیارزن، پرداخت و... تولید و عرضه می شود که در ادامه متن به شرح هر کدام خواهیم پرداخت.

توپی الماسه

دستگاه های مختلف از توپی های مخصوصی برای انجام صحیح عملیاتی که بر عهده دارند استفاده می کنند. یک نمونه از انواع توپی ها، توپی الماسه می باشد که جهت تولید پروفیل ها و پانل های MDF ابزاری مناسب محسوب می شود. توپی الماسه در دستگاه لبه چسبان قابل استفاده است؛ قابل ذکر است که توپی الماسه در مراحل پیش فرز لبه قطعه کار و پرداخت نوارها استفاده می شود.

توپی تیغچه دار

توپی تیغچه دار که با نام تیغه دار نیز معرفی می شود نمونه ای دیگر از انواع توپی فرز نجاری است که وظایف مختص به خود را به عهده دارد. توپی های تیغچه دار همان طور که ذکر شد وظایف مختص به خود را به انجام می رساند. وظایف توپی تیغچه دار اموری از قبیل پرداخت، شیارزنی، پست فرمینگ، ایجاد اتصالات شانه ای و... می باشند.

توپی شیار زن

توپی شیار زن قابل نصب بر روی فرز میزی می باشد. این مدل توپی برای ایجاد شیارهایی جهت اتصالات محکم بین دو قطعه کار قابل استفاده است. نمونه اتصالاتی که به شیار نیاز دارند اتصالات بیسکویتی می باشند.


توپی پرداخت

توپی پرداخت منحنی، پرداخت درب، پرداخت درب کابینت، پرداخت محدب و مقعر و... نمونه های از انواع توپی پرداخت می باشند. توپی های پرداخت اشکال و طرح های زیبایی را بر روی قطعه کار پیاده می کنند و قابل ذکر است که طرح های ایجاد شده بستگی به شکل تیغه نصب شده بر رووی توپی دارد.


قیمت انواع توپی فرز

برای اطلاع از قیمت انواع توپی فرز می توانید به تگ قیمت محصول مراجعه کنید؛ در صورت غیر فعال بودن دکمه خرید و نیازمند استعلام تلفنی بودن محصول، برای اطلاع از موجودی و قیمت انواع توپی فرز با چوبینر تماس حاصل فرمایید.

توپی فرز استارک

برند استارک در زمینه تولید و عرضه انواع تیغ اره و توپی برندی معتبر و فعال می باشد. استارک انواع توپی قابل نصب بر روی دستگاه های مختلف و مورد نیاز در صنعت چوب ارائه می دهد. توپی های مختلف قابل استفاده در دستگاه لبه چسبان و فرز میزی نمونه هایی از این مدل توپی ها می باشند. از ویژگی های کلی توپی های استارک می توان به بدنه های آلومینیومی و استیل مستحکم و با دوام آن ها اشاره نمود. توپی های فرز استارک نیز در شکل های مختلف با تعداد تیغچه های متفاوت عرضه می شوند که در ادامه این متن به معرفی آن ها خواهیم پرداخت.

توپی پرداخت Stark

توپی های پرداخت Stagk در مدل های مختلفی که دارای تیغچه های گوناگونی می باشند تولید می شوند و با استفاده از آن ها می توان درب کابینت، درب های چوبی قطعه کارهایی که نیاز به ایجاد طرح های زیبا و برجسته دارند را آماده نمود. از دیگر موارد استفاده توپی های پرداخت می توان به ایجاد اشکال منحنی، محدب، مقعر و... اشاره نمود.

توپی فاق و زبانه Stark

اتصالات در صنایع چوب یکی از مهم ترین مراحل تولید محصولات چوبی می باشند. برای ایجاد اتصالات از توپی های مختلفی استفاده می شود نمونه ای از این اتصالات، اتصال فاق و زبانه است که با کمک توپی فاق و زبانه Stark انجام می شود. اتصالا فاق و زبانه بر روی درب های چوبی و درب کابینت طرح های بسار زیبایی را ایجاد می کند.


توپی اتصال سر به سر Stark

این مدل توپی جهت اسجاد اتصال سر به سر و پهلو در قطعات چوبی به کار می رود. توپی اتصال سر به سر Stark با ایجاد زبانه های متناسب با شکل تیغه می تواند اتصال مستحکمی بین دو قطعه کار به وجود بیاورد که بدون لقی و خطر جدا شدن قطعات به یکدیگر وصل می شوند.


توپی اتصال 45 درجه Stark

در ساخت محصولات چوبی بدون شک ایجاد زاویه 45 درجه بین دو اتصال بسیار مهم می باشد. زیرا در ساخت قسمت گوشه و زاویه دار قاب درب و پنچره، آینه، عکس و... ایجاد اتصال 45 درجه بسیار مهم می باشد که با کمک توپی اتصال 45 درجه Stark این مورد به راحتی انجام می گیرد.


قیمت انواع توپی استارک

برای اطلاع از قیمت انواع توپی استارک می توانید به تگ قیمت محصول مراجعه کنید؛ در صورت غیر فعال بودن دکمه خرید و نیازمند استعلام تلفنی بودن محصول، برای اطلاع از موجودی و قیمت انواع توپی استارک با چوبینر تماس حاصل فرمایید.

افزودن نظر جدید