حراجی نوروز 1403
چهار شنبه, ۲۲ اسفند,۱۳۹۷

انواع یراق آلات کابینت

اگر در زندگی روزمره خود دقت کرده باشید بسیاری از لوازم و تجهیزاتی وجود دارند که زندگی را راحت‌تر کرده‌اند. به این ابزار آلات و وسایل فلزی که با ذوب کردن و ریختن آن در قالب و آبکاری ساخته می‌شود، یراق می‌گویند. در طراحی و ساخت انواع کابینت یکی از مهم‌ترین قسمت‌های آن انتخاب و نصب یراق آلات مورد نیاز کابینت می‌باشد. با انتخاب یک یراق با کیفیت و مقاوم و با طرح و مدلی زیبا و مناسب می‌توانید دکوراسیونی شیک و منحصر به فرد داشته باشید. از جمله یراق آلات کابینت می‌توان به انواع لولا گازور، انواع دستگیره کابینت، ریل کشو و... اشاره داشت که هر کدام از آن‌ها  نقش کاربردی و مهمی را در کابینت‌ها ایفا می‌کنند. در هنگام ساخت یک کشو و یا طراحی یک طبقه از کابینت این را باید توجه داشته باشید که تمام وزن کشو و یا کابینت روی ریل و لولا قرار خواهد گرفت به همین خاطر انتخاب یراق باکیفیت بسیار مهم می‌باشد. زیبایی و طرح و مدل یراق آلات از دیگر مواردی است که هنگام انتخاب و خرید بدان باید توجه داشته باشید. امروزه در طراحی انواع یراق آلات ظرافت و دقت بسیاری را به کار گرفته‌اند و در ساخت آن‌ها نیز از بهترین کیفیت و جنس استفاده می‌شود. 


انواع لولا گازور

از جمله یکی از یراق آلات مهم و کاربردی که در انواع درب ساختمان و همچنین درب کابینت‌های آشپزخانه استفاده می‌شود، می‌توان به لولا اشاره کرد که در انواع مدل و سایز ساخته و تولید می‌شود. درب‌های ساختمانی و یا همچنین درب کابینت‌های آشپزخانه برای باز و بسته شدن راحت نیاز به یک لولا دارند تا وزن درب روی آن قرار گیرد. به طور کلی لولا ابزاری مفصل دار می‌باشد که دو قطعه را به یکدیگر متصل کرده و یک یا هر دو قطعه حول محور لولا دوران می‌کند. از لولا برای مصارف مختلفی نیز استفاده می‌شود که اتصال لنگه درب به چارچوب و همچنین اتصالات درب کابینت از رایج‌ترین موارد استفاده‌ی آن می‌باشد. امروزه برای اتصالات درب کابینت از لولاهای مخصوصی به نام لولا گازور استفاده می‌شود که از انواع لولا گازور می‌توان به لولا گازور ساده یا معمولی، لولا گازور شیشه، لولا گازور مخفی، لولا آنتیک تزیینی، لولا گازور پمپی یا آرام بند اشاره داشت. همچنین برای اتصال درب از انواع لولا درب همچون لولا تخت، لولا قابلبه، لولا بادبزنی و... استفاده می‌شود که در ادامه به صورت دقیق‌تر با کاربرد و ساختار هر کدام آشنا خواهید شد. 

لولا گازور ساده یا معمولی

لولا گازور ساده یا معمولی که برخی به آن لولا فنری نیز مکی‌گوند یکی از اصلی‌ترین یراق آلاتی است که باید از خصوصیاتی چون پیچ ریگلاژ بلند، ریگلاژ پذیری انتهای لولا، قدرت جذب بالای درب و جنس مقاوم برخوردار باشد تا باز و بسته کردن درب را راحت‌تر کند. با اتصال لولا گازور ساده به درب کابینت شاهد بسته شدن درب با نیروی بسیار خواهید بود که صدای بلندی را نیز ایجاد می‌کند.

 

لولا گازور شیشه

بسیاری از بوفه و ویترین‌های موجود در دکوراسیون خانه برای آن که نمای زیبا و شیکی داشته باشند باید از لولا گازوری برای اتصال درب آن‌ها استفاده نمود که دیگر نیازی به سوراخ کاری شیشه نباشد. لولا گازور شیشه یک لولا مخصوص برای اتصال درب شیشه ای است که در دو مدل ساده و آرام بند وجود دارد و همچنین قابلیت نصب پمپ آرام بند را به صورت جداگانه دارا می‌باشد.


لولا گازور مخفی

در مواردی که نیاز بسیاری به ظرافت و زیبایی می‌باشد باید از مدل لولایی برای اتصال درب استفاده نمود که در هنگام باز شدن درب نه از بیروم و نه از داخل قابل دید نباشد. لولا گازرو مخفی یکی از انواع لولا گازور کاربردی است که برای نصب آن باید سوراخی به‌ اندازه‌ی برگه با مته ایجاد شود، سپس لولا درون سوراخ قرار گیرد که پس از بسته شدن درب، لولا به‌هیچ‌ عنوان مشخص نباشد. 


لولا گازور آرام بند یا پمپی

لولا گازور آرام بند یا پمپی تشکیل شده از دو بخش اصلی می‌باشد که یکی روی بدنه کابینت و دیگری روی حفره‌ای دایره‌ای شکل قرار می‌گیرد. درون لولا گازور آرام بند یک پمپ قرار داده شده است که از ناگهانی بسته شدن درب کابینت و ایجاد صدا جلوگیری می‌کند. رگلاژ آسان لولا آرام بند یکی از ویژگی‌های بی‌نظیر این مدل لولا گازور می‌باشد. لولا آرام بند از مزایای عالی و کاربردی برخوردار است. برای مثال:

  • با نصب لولا آرام بند بر روی کابینت از ضربه به محل نصب لولا و همچنین شل شدن پیچ‌های لولا جلوگیری خواهد شد و در طول زمان به بدنه کابینت صدمه‌ای وارد نخواهد شد.
  • برای جلوگیری از شدت بسته شدن درب به خصوص در مواقعی که درب از دست رها می‌شود، باید از لولا گازور آرام بند استفاده نمود چرا که باعث بسته شدن آرام درب کابینت بدون ایجاد هیچ گونه صدایی خواهد شد.
  • درب کابینت را در هر زاویه‌ای بین 45 تا 110 درجه می‌توان باز نگه داشت.

لولا آنتیک تزیینی

برای انواع جعبه کوچک تزیینی چوبی همچون جعبه جواهرات، صندوقچه، جعبه کادو و...باید یراق آلاتی را انتخاب کرد که در عین کاربردی بودن دارای ظاهری زیبا و مناسب باشد تا جلوه و زیبایی این مدل جعبه‌ها را نیز دو برابر کند. لولا آنتیک تزیینی از دیگر یراق آلات کاربردی است که در طرح و مدل مختلف ساخته و تولید می‌شود که زیبای انواع جعبه آنتیک تزیینی را نیز حفظ خواهد کرد.


لولا تخت

برای اتصال انواع درب ساختمانی به چارچوب از لولاهای مخصوصی استفاده می‌شود که یک لنگه درب روی لولا قرار می‌گیرد. لولا تخت یکی از انواع لولا درب می‌باشد که از سایز 1 تا 2 اینچ به بالا موجود می‌باشد. حتما توجه داشته باشید که در یک صورت از لول تخت استفاده می‌شود که لنگه درب از نوع ساده باشد.

لولا قابلبه

لولا قابلمه از یکی از انواع کاربردی‌ترین لولا برای استفاده در انواع درب می‌باشد که در برگه‌های آن خمیدگی وجود دارد که این خمیدگی مانع از ورود نور و گرد و غبار به اتاق می‌شود. انواع مختلف لولا قابلمه با قیمت مناسب و مدل مختلف به فروش می‌رسند.

لولا بادبزنی

حتما در بسیاری از بیمارستان‌ها درب‌هایی را که از دو سمت باز و بسته می‌شوند، مشاهده کردید. برای این مدل درب‌ها از لولا بادبزنی استفاده می‌شود که دارای دو محور و دو مرکز گردش می‌باشد.

قیمت لولا گازور

به سبب تنوع موجود در ساخت انواع لولا گازور قیمت هر کدام از آن‌ها نیز متفاوت خواهد بود. شما می‌توانید انواع لولا گازور را با بهترین جنس و با قیمت مناسب از فروشگاه اینترنتی چوبینر خریداری کنید.

انواع دستگیره کابینت

همانطور که در قسمت قبل گفته شد در طراحی و ساخت کابینت باید از یراق آلاتی استفاده نمود که در عین کاربردی بودن دارای ظاهری مناسب و زیبا باشند. کابینت‌ها بخشی اساسی دکوراسیون آشپزخانه را می‌سازند به همین سبب باید از یراق آلاتی استفاده کرد تا جلوه و زیبایی منحصر ببه فردی را به کابینت و آشپزخانه ببخشد. دستگیر کابینت یکی از انواع یراق آلاتی است که علاوه بر کاربردی که دارد تمام کننده زیبایی یک کابینت نیز می‌باشد. از انواع دستگیره کابینت می‌توان به دستگیره خطی و دکمه ای، دستگیره کابینت مستطیلی و منحنی اشاره کرد که هر کدام برای کاربردهای مختلف و دکوراسیون‌های متفاوت استفاده می‌شوند.

 


دستگیره کابینت خطی و دکمه ای

به طور معمول برای درب کابینت از دستگیره دکمه ای و برای کشوها از دستگیره خطی استفاده می‌کنند. باز بسته کردن کشوهای سنگین با استفاده از دستگیره کابینت خطی بسیار راحت‌تر می‌باشد چرا که تمام انگشتان دست با آن درگیر خواهد شد. مدل و طرح متنوع و زیبایی از انواع دستگیره کابینت خطی و دکمه ای وجود دارد که با بهترین کیفیت و جنس ساخته شده‌اند که علاوه بر کاربردی که دارند باعث شیک و زیباتر شدن کابینت و دکوراسیون آشپرزخانه خواهند شد.

دستگیره کابینت مستطیلی و منحنی

دستگیره کابینت مستطیلی و منحنحی از دیگر انواع دستگیره کابینت است که برای برخی از کابینت‌ها با طرح و شکلی مخصوص به کار برده می‌شود. این که شما چه مدل دستگیره‌ای را انتخاب کنید تماما به مدل کابینت آشپزخانه شما بستگی خواهد داشت. اگر کابینت‌هایتان دارای گوشه‌های تیز، درب مسطح، درب مسطیلیتاج ساده و بدون انحنا می‌باشد بهتر است که از دستگیره کابینت مستطیلی استفاده کنید ولی اگر کابینت‌هایی با طرح های منحنی کلاسیک، سطوح درب غیر مسطح و بالشی شکل، تاج منحنی دارید بهتر دستگیره کابینت منحنی را بر روی ان‌ها نصب نمایید. تمامی این مدل یراق آلات با توجه به تنوع و کیفیت و کاربردی که دارند، دارای قیمت‌های متفاوتی نیز خواهند بود.

قیمت دستگیره کابینت

به علت متنوع بودن انواع یراق آلات همچون انواع دستگیره کابینت، ریل کشو و...همچنین وجود برندهای متفاوت قیمت هر کدام از یراق آلات متفاوت خواهد بود که برای دریافت قیمت دقیق هر محصول به تگ قیمت همان محصول مراجعه فرمایید. همچنین می‌توانید برای دریافت راهنمایی و مشاوره با متخصصین وب سایت چوبینر از قسمت تماس با ما، ارتباط بر قرار کنید.

افزودن نظر جدید