حراجی نوروز 1403
سه شنبه, ۲۱ آبان,۱۳۹۸

معرفی ابزار آلات و ماشین آلات مورد نیاز در کارگاه نجاری

وسایل ساخته شده از انواع چوب و ام دی اف همیشه مورد استقبال افراد مختلفی قرار گرفته است؛ به همین دلیل در منازل، ادارات، فروشگاه ها و... برای دکوراسیون و مصارف روزمره از محصولات چوبی استفاده می شود. جهت ساخت محصولات چوبی باید کارگاه های مخصوص به این صنعت را راه اندازی نمود. کارگاه های نجاری به ابزار آلات و ماشین آلات مختلفی برای پیشبرد کارشان نیاز دارند. در این مقاله قصد داریم به طور مختصر به معرفی تعدادی از ابزار آلات و ماشین آلات مورد نیاز در کارگاه نجاری بپردازیم.

اره دورکن

همه ما می دانیم برش زدن جزء مهم و اساسی تولید محصولات چوبی می باشد؛ از این مهم تر برش صحیح و بدون خطا نقش مهمی در افزایش کیفیت کار شما دارد. یکی از دستگاه های پرطرفدار برای برش انواع ورق چوبی مانند چوب طبیعی، ام دی اف، نئوپان و... اره دورکن می باشد. شما باید دقت کنید که بدون اره دورکن برای ساخت محصولات مختلف از قبیل میز و صندلی، مبلمان، سرویس خواب و... دچار مشکل می شوید. در ادامه متن قصد داریم درباره انواع اره دورکن اطلاعاتی را در اختیارتان قرار دهیم.

دورکن

انواع دورکن

به طور عامیانه به دورکن؛ میز برش یا دستگاه برش ام دی اف نیز می گویند. از مزایای استفاده از دورکن می توان توانایی برش در زوایای مختلف را ذکر نمود. دورکن ها از لحاظ اندازه و امکانات در مدل های مختلفی تولید و عرضه می شوند که در ادامه به چند مدل از انواع دورکن اشاره می کنیم. دورکن با توجه به برق مصرفی به تک فاز و سه فاز تقسیم می شوند؛ علاوه بر این انواع دورکن با توجه به طول ریل نیز دسته بندی می شوند و در طول ریل های مختلفی از قبیل 1.20، 2، 2.20، 2.80، 3 متر و ... قابل عرضه هستند.

قیمت دستگاه دورکن

با توجه به اینکه دستگاه دورکن در مدل های مختلف و با طول ریل های متفاوت تولید می شود از لحاظ قیمت نیز دارای تنوع می باشد. برای اطلاع از قیمت دستگاه دورکن می توانید به تگ قیمت محصول مراجعه کنید؛ در صورت غیر فعال بودن دکمه خرید و نیازمند استعلام تلفنی بودن محصول، برای اطلاع از موجودی و قیمت دستگاه دورکن با چوبینر تماس حاصل فرمایید.

مکنده

در مواقع تولید محصولات چوبی به دلیل رنده کاری، برش و ... ذرات چوب، گازهای سمی و مواردی از این قبیل در فضا منتشر می شوند و علاوه بر آلودگی محیط آسیب های شدیدی به سیستم تنفسی بدن افراد حاضر در کارگاه می رسانند. برای حل این مشکل از مکنده استفاده می شود، مکنده با قدرت بالا به مکش ضایعات می پردازد و محیط را از آلودگی های حین کار تمیز می کند. مکنده در انواع مدل مختلف تولید می شود که در ادامه به بررسی و معرفی آن ها خواهیم پرداخت.

مکنده دو قلو

انواع دستگاه مکنده

دستگاه مکنده همان طور که در قسمت قبل ذکر شد در مدل های مختلفی از قبیل داخل سالنی، صنعتی و مرکزی تولید می شود؛ علاوه بر این دستگاه های مکنده در قدرت موتور، حجم مکش و سرعت با یکدیگر تفاوت دارند. انواع دستگاه مکنده به شرح زیر می باشد: 

  • مکنده تک قلو
  • مکنده دو قلو
  • مکنده چند قلو

قیمت انواع مکنده

با توجه به تنوع در تولید انواع مکنده، این دستگاه ها از لحاظ قیمت نیز از تنوع بالایی برخوردار است. برای اطلاع از قیمت انواع مکنده می توانید به تگ قیمت محصولات مراجعه کنید؛ در صورت غیر فعال بودن دکمه خرید و نیازمند استعلام تلفنی بودن محصول، برای اطلاع از موجودی و قیمت انواع مکنده با چوبینر تماس حاصل فرمایید.

پیچ دستی

در کارگاه های چوب قطعات مختلفی به یکدیگر مونتاژ می شوند تا نتیجه آن ها یک محصول مفید و کاربردی بشود. برای مونتاژ کردن قطعات باید احتیاط را رعایت کرد تا خطایی رخ ندهد. معمولا برای این امر از پیچ دستی استفاده می شود؛ پیچ دستی مانند گیره و کلمپ در محکم نگه داشتن قطعات به کار می رود. پیچ دستی در ابعاد مختلف تولید می شود و برای بهتر نتیجه گرفتن باید در کارگاه نجاری چندین پیچ دستی موجود باشد.

گیره پیچ دستی

گیره پیچ دستی

گیره پیچ دستی از دو فک متصل به یک میله یا محور تشکیل شده است که یکی از فک ها متحرک می باشد و با حرکت آن میزان مورد نیاز کارگیر مشخص می شود. لازم به ذکر است که فک متحرک با کمک یک پیچ یا دنده حول محور می چرخد و قطعه کار را محکم نگه می دارد. با کمک گیره پیچ دستی از لغزش قطعات هنگام کار جلوگیری می شود و محصول به صورت استاندارد مونتاژ می شود.

قیمت گیره پیچ دستی 

برای اطلاع از قیمت گیره پیچ دستی می توانید به تگ قیمت محصول مراجعه کنید؛ در صورت غیر فعال بودن دکمه خرید و نیازمند استعلام تلفنی بودن محصول، برای اطلاع از موجودی و قیمت گیره پیچ دستی با چوبینر تماس حاصل فرمایید.

گیره ایجاد اتصال قائمه

یکی دیگر از امور مهم کارگاه های نجاری قائمه کردن قطعات و پانل ها می باشد که در ساخت انواع قاب و چهار چوب به کار می رود. گیره ایجاد اتصال قائمه با کمک دستگیره هایی که دارای دنده و میله های رزوه شده می باشند عملیات قائمه کردن پانل ها را انجام می دهد. با چرخاندن دستگیره ها می توان ابعاد کارگیر را تغییر داد و متناسب با ضخامت قطعه میزان باز شدن دهانه کارگیر را تنظیم نمود. 

گیره اتصال قائمه

روش استفاده از گیره 90 درجه اتصال قائمه

معمولا در ساخت بدنه گیره 90 درجه اتصال قائمه از جنس فلز استفاده می کنند، هنگام استفاده پس از قرار دادن دو قطعه کار و چرخاندن پیچ ها برای تنظیم کارگیر می توان با دریل عملیات سوراخ کاری را انجام داد و پس از آن با کمک پیچ گوشتی می توان پیچ ها را سر جایشان محکم کرد. در بعضی موارد کاربران برای محکم کردن اتصال تمایل دارند از چسب استفاده نمایند که باز هم با کمک گیره 90 درجه اتصال قائمه انجام می گیرد.

قیمت گیره اتصال قائمه

برای اطلاع از قیمت گیره اتصال قائمه می توانید به تگ قیمت محصول مراجعه کنید؛ در صورت غیر فعال بودن دکمه خرید و نیازمند استعلام تلفنی بودن محصول، برای اطلاع از موجودی و قیمت گیره اتصال قائمه با چوبینر تماس حاصل فرمایید.

افزودن نظر جدید