حراجی نوروز 1403
شنبه, ۲۵ آبان,۱۳۹۸

نقش کابینت در دکوراسیون منازل

امروزه طراحی دکوراسیون منازل به قسمت های مختلفی تقسیم می شود که یکی از بخش های مهم و موثر در زیبایی منازل آشپزخانه می باشد. با توجه به اهمیت این قسمت، نقش کابینت در دکوراسیون منازل را نباید نادیده گرفت و توجه کنیم که آشپزخانه درصد بالایی از دکوراسیون داخلی را به خود اختصاص می دهد، بنابراین باید دقت نمود که در طراحی و انتخاب اجزای آن ریزترین نکات را نیز در نظر گرفت. کابینت به انواع مختلفی تقسیم و در ساخت آن از ابزار و یراق های متفاوتی استفاده می شود. باید دقت کنیم که با توجه به مدل و طرح کابینت برای ساخت و طراحی آن ابزار و یراق آلات مناسب را انتخاب نماییم. در این مقاله قصد داریم جهت آشنایی بیشتر شما و انتخاب راحت تر؛ علاوه بر نقش کابینت در دکوراسیون منازل به اجزای تشکیل دهنده و مورد نیاز جهت ساخت کابینت اشاره نماییم.

معرفی طرح های مختلف کابینت

کابینت همان طور که ذکر شد جزء مهمی برای زیباتر نمودن کوراسیون منازل می باشد، با توجه به اینکه در طراحی های امروزی آشپزخانه به صورت تمام اوپن ساخته می شود یکی از تاثیرگذارترین قسمت های منازل در دکوراسیون داخلی محسوب می شود؛ و برای زیبایی این قسمت باید بر روی طرح کابینت تمرکز کنیم. بعضی از افراد سلیقه ای متمایل به سبک کلاسیک دارند و در دکوراسیون داخلی سعی دارند از طرح های شلوغ و تجملاتی شبیه سبک های گوتیک و رومی در جای جای منزلشان استفاده نمایند که آشپزخانه و کابینت هایش از این بحث مستثنی نیستند. در مواردی نیز افراد به سبک های مدرن، ساده و خالی از تجملات علاقه مند می باشند و در دکوراسیون داخلی منزلشان در تمام قسمت ها از جمله آشپزخانه به دکوراسیون های مدرن روی می آورند. تا اینجا با توجه به مطالبی که ذکر شد حتما متوجه شده اید که طرح های مختلف کابینت به دو قسمت اصلی تقسیم می شوند:

انواع سبک کابینت

  • کابینت کلاسیک: کابینت کلاسیک در سبک رومی، ممبران، انزو و ... ساخته می شوند و در طراحی آن ها از نقش و نگار و تجملات زیادی استفاده می شود. استفاده از خطوط و شیارهای قرینه، طرح برجسته اشکال هندسی، نقش و نگار انواع گل، تاج، ستون و ... جزء مشخصه های کابینت کلاسیک می باشد.
  • کابینت مدرن: کابینت مدرن به سبکی از کابینت اشاره می کند که در ساخت آن ها از تجملات و طرح های پر نقش و نگار استفاده نمی شود و با سادگی تمام زیبایی دو چندانی به دکوراسیون منازل می دهد.

با توجه به مطالب بالا در می یابیم که همخوانی کابینت آشپزخانه با سایر اصول رعایت شده در طراحی دکوراسیون منازل می تواند به مقدار بالایی جذابیت محیط را افزایش دهد و دکوراسیونی شیک و چشم نواز به شما تحویل دهد.

ابزار و یراق آلات مورد نیاز جهت ساخت کابینت

جهت ساخت کابینت آشپزخانه علاوه بر انتخاب جنس بدنه باید به یراق آلات مناسب نیز توجه نمود. در گذشته متداول بود که در ساخت کابینت بدنه را فلزی انتخاب می نمودند که امروزه این روش تا حدودی منسوخ گردیده است و برای ساخت کابینت های آشپزخانه از انواع صفحات چوب و ام دی اف استفاده می شود. علاوه بر این همان طور که ذکر شد طرح ها و سبک هایی که در ساخت کابینت به کار می رود نیز متنوع می باشد؛ به همین دلیل باید برای انتخاب یراق آلاتی که در ساخت کابینت به کار می رود طرح کابینت را بشناسیم و متناسب با سبک آن ابزار و یراق آلات کابینت را انتخاب کنیم. در این قسمت به معرفی انواع ابزار و یراق آلات موردنیاز جهت ساخت کابینت می پردازیم:

دستگیره کابینت

  1. دستگیره کابینت: یکی از یراق آلات مهم که در زیبایی کابینت نیز موثر می باشد دستگیره کابینت است، دسنتگیره کابینت در سبک مدرن و کلاسیک تولید می شود که سبک مدرن بدون نقش و نگار و ساده طراحی می شود و از اشکال هندسی مختلفی در ساخت آن ها استفاده می شود؛ همچنین دستگیره های مدرن در مدل هایی از قبیلی خطی، توکار، دکمه ای، میله ای و تک پیچ تولید می شوند. سبک دیگر دستگیره کابینت به سبک کلاسیک اختصاص دارد و در ساخت این دستگیره ها از نقش و نگار و طرح های شلوغ پر از شیار، گل و تاج استفاده می شود که در مدل های مختلفی از قبیل خطی، توکار، دکمه ای، میله ای و ... تولید می شود.
  2. لولا کابینت: لوللا یکی از یراق های ضروری جهت اتصال درب کابینت به بدنه آن می باشد و در ایجاد حرکت روان درب کابینت تاثیرگذار است. لولا در مدل های مختلف از قبیل لولا گازور استاندارد، لولا گازور زاویه دار و... تولید و عرضه می شود.
  3. جک کابینت:جک کابینت یکی دیگر از انواع ابزار و یراق آلات مورد نیاز در کابینت سازی می باشد و جهت باز و بسته شدن درب به سمت بالا و پایین استفاده می شود.
  4. ریل کشو: حرکت روان و بدون مشکل کشوهای تعبیه شده در کابینت بستگی به ریل کشو دارد، ریل کشو جزء یراق آلات پر مصرف است که در مدل های مختلفی از قبیل ریل ساده، ریل مخفی، ریل بدنه دار و ... تولید می شود.

لولا گازور

قیمت ابزار و یراق آلات کابینت

با توجه به تنوع بالایی که در تولید ابزار و یراق آلات وجود دارد قیمت های این محصولات نیز متفاوت می باشد،برای اطلاع از قیمت ابزار و یراق آلات کابینت می توانید به تگ قیمت محصول مراجعه کنید؛ در صورت غیر فعال بودن دکمه خرید و نیازمند استعلام تلفنی بودن محصول، برای اطلاع از موجودی و قیمتابزار و یراق آلات کابینت با چوبینر تماس حاصل فرمایید.

افزودن نظر جدید