حراجی نوروز 1403
سه شنبه, ۱۲ آذر,۱۳۹۸

کاربرد ابزارهای اندازه گیری و شابلون ها در صنعت چوب

اندازه گیری یک مسئله مهم در ساخت محصولات مختلف می باشد که در زیبایی نهایی و افزایش دقت کار بسیار موثر است. باید توجه کنید که برای رسیدن به نتیجه دلخواهتان باید از ابزارهای استاندارد جهت اندازه گیری قطعات مورد نیازتان استفاده نمایید. ابزارهای اندازه گیری در مدل های مختلف با ابعاد متنوع تولید می شوند که هرکدام جهت مصارف خاصی به کار می روند. در مواردی علاوه بر اندازه گیری دقیق به ابزاری مانند شابلون نیاز می باشد که اشکال هندسی مختلف را روی قطعه کار انتقال دهد. در ادامه این متن قصد داریم به کاربرد ابزارهای اندازه گیری و شابلون ها در صنعت چوب بپردازیم.

انواع ابزار اندازه گیری و شابلون ها

ابزارهای اندازه گیری از قبیل خط کش، گونیا، تراز و شابلون ها که برای کاهش خطا به کار می روند در سایزبندی ها و با دقت های متفاوت تولید می شوند. جالب است بدانید موارد استفاده از ابزار اندازه گیری و شابلون ها مختص به یک صنعت نمی باشد و در مشاغل مختلفی از قبیل نجاری، بنایی، کاشی کاری، پارکت، ماکت سازی، خیاطی، خراطی و... به کار می روند. در این مقاله قصد داریم به کاربرد و روش استفاده از چند ابزار اندازه گیری و شابلون جهت استفاده در کارگاه های مختلف از جمله صنعت چوب اشاره نماییم.

  • گونیا ترازدار
  • شابلون سوزنی
  • شابلون سوراخ کاری جای دستگیره
  • گونیا همه کاره

برای مشاهده‌ی انواع ابزار و شابلون اندازه گیری بر روی لینک کلیک کنید.

گونیا ترازدار

گونیا ترازدار به شکلی طراحی شده است که توانایی انجام امور مختلفی را دارا می باشد. یک قسمت از گونیا ترازدار به شکل خط کش است و عملیات ساده ای که خط کش ها جهت اندازه گیری های اولیه انجام می دهند را برای شما عملی می کند. لازم است متذکر شویم از این خط کش به واسطه طراحی صحیحی که دارد به عنوان گونیا نیز استفاده می شود. علاوه بر موارد ذکر شده این ابزار مجهز به تراز نیز می باشد که از حباب مناسب با وضوح بالا تشکیل شده است. 

گونیا تراز دار

شابلون سوزنی

شابلون سوزنی یک محصول جذاب و دوست داشتنی می باشد که به نام های مختلفی از قبیل شابلون کپی بردار، شابلون الگوبردار و الگوبردار سوزنی خوانده می شود. از این ابزار جهت ایجاد الگوی دقیق اشکال مختلف بر روی قطعه کار استفاده می شود. در مواردی پیش می آید که برای کپی از زوایا، قناسی ها، اشکال هندسی پیچیده و مختلف با مشکل مواجه می شوید در این مواقع با کمک شابلون سوزنی به راحتی می توانید اشکال ذکر شده را بر قطعه کار کپی کنید و برش بزنید.

شابلون سوزنی

شابلون سوراخ کاری جای دستگیره

شابلون سوراخ کاری جای دستگیره یک نمونه دیگر از انواع ابزارهای اندازه گیری می باشد که در صنعت چوب نقش مهمی دارد. تعیین محل دقیق قرارگیری دستگیره درب کمد، کابینت، کشو و... بسیار مهم است و با کمک شابلون سوراخ کاری انجام می گیرد. شابلون سوراخ کاری دارای درجه بندی دقیق است و از چند بازه مختلف که فاصله پیچ های بالا و پایین دستگیره را تعیین می کنند تشکیل شده است. 

شابلون سوراخ کاری جای دستگیره

گونیا همه کاره

گونیا همه کاره یک ابزار اندازه گیری جهت استفاده در مشاغل مختلف می باشد؛ حرفه های متنوعی از قبیل پارکت کاری، کاشی کاری، تولید درب و پنچره فلزی و آلومینیومی همچنین نجاری و کابینت سازی با کمک گونیا همه کاره می توانند برش های دقیقی را انجام دهند. لازم به ذکر است که بر بدنه گونیا همه کاره در مواردی سوراخ هایی تعبیه می شود تا در رسم خطوط با فاصله مشخص و سایز یکسان با مشکل بر نخورید.

گونیا همه کاره

قیمت انواع ابزار اندازه گیری و شابلون

با توجه به تنوع بالای انواع ابزار اندازه گیری و شابلون؛ قیمت ها نیز متفاوت می باشد. برای اطلاع از قیمت انواع ابزار اندازه گیری و شابلون می توانید به تگ قیمت محصول مراجعه کنید؛ در صورت غیر فعال بودن دکمه خرید و نیازمند استعلام تلفنی بودن محصول، برای اطلاع از موجودی و قیمت با چوبینر تماس حاصل فرمایید.

افزودن نظر جدید