حراجی نوروز 1403
دوشنبه, ۰۳ آذر,۱۳۹۹

اره افقی بر چیست؟

اره افقی بر یک نمونه از اره های قابل حمل در صنعت چوب می‌باشد که در کارگاه های کوچک و بزرگ صنعت چوب استفاده می‌شود. اره افقی بر نیز مانند سایر ابزار آلات در توان های مختلف و متفاوتی تولید می گردد که متناسب با نیاز مصرف کننده انتخاب می گردد. در ابتدا و قبل از شروع بحث باید متذکر شویم که اره افقی بر قابلیت برش متریال های مختلفی از قبیل چوب، پلاستیک، فلز و.... را دارد و با توجه به نوع متریال تیغه مناسب نصب می گردد. در ادامه مقاله قصد داریم در رابطه با اره افقی بر و موارد استفاده آن اطلاعات بیشتری در اختیارتان قرار دهیم.

کاربرد اره افقی بر 

حرکت تیغه در اره افقی بر به صورت رفت و برگشتی می باشد و همان طور که ذکر شد قابلیت برش صاف و منحنی متریال های محختلفی از قبیل فلز، چوب، پلاستیک و.... را دارد. علاوه بر حرکت رفت و برگشتی اره، اپراتور نیز باید به میزان مورد نیاز برای برش، فشاری را بر اره و قطعه کار وارد نماید. تیغه های قابل نصب بر روی اره افقی بر داراری دندانه های متفاوتی هستند که با توجه به نوع متریال تولید می گردند، همچنین تیغه ها بر روی میله ضربه قابل نصب هستند. شاید در ذهنتان این سوال پیش بیاید که ساختار اره عمود بر و افقی بر شبیه به یکدیگر است اما تفاوت این دو چیست؟ بله این دو اره از لحاظ شکل ظاهری به یکدیگر شباهت دارند اما زاویه برش و روش در دست گرفتن و حرکت دادن این دو ابزار با یکدیگر تفاوت دارند و از اره افقی بر همان طور که از عنوانش مشخص است برای برش افقی استفاده می گردد. 

موارد استفاده از اره افقی بر 

اره افقی بر یکی از پرکاربردترین اره های سبک و قابل حمل است که در صنایع مختلف قابل استفاده می باشد. برای استفاده از اره افقی بر در هر صنعت فقط تیغه آن کار باید تهیه گردد. از موارد استفاده از اره افقی بر می توان در برش مواردی همچون چوب، فلز، پلاستیک، ایرانیت، کاشی، سرامیک، فولاد، شاخه درخت، لوله های فلزی و پلاستیکی، استیل، دیوارهای چوبی و کناف و... اشاره نمود. ساختار و وزن اره افقی بر به صورتی است که استفاده از آن در زوایایی از قبیل بالای سر یا در شرایط سختی همچون بالای نردبان بودن ساده تر از اره های دیگر می باشد. از دیگر ویژگی های اره افقی بر می توان به برش منحنی زدن با این مدل اره اشاره نمود که به واسطه کم عرض بودن تیغه ممکن می شود. نکته مهمی که در رابطه با اره افقی بر باید در نظر گرفت این مورد است که اره افقی بر نیز مانند ابزارهای دیگر صنعت چوب نیاز به رعایت نکات ایمنی دارد و در این بخش به چند مورد از این نکات  روش های استفاده صحیحی از اره افقی بر اشاره می کنیم. 

1. پیش از انجام هر موردی از قبیل تعویض تیغه و... باید اتصال دو شاخه به پریز برق را قطع نمود.

2. با توجه به این که دستگاه در هنگام برش دچار تنش و لرزش می گردد باید در زمان استفاده از پله برای کار در ارتفاع، ایمنی کامل از قبیل تکیه گاه امن رعایت گردد.

3. در صورت خم شدن تیغه پس از جدا کردن دو شاخه از پریز می توانید با کمک چکش تیغه را به حالت قبل برگردانید.

4. استفاده از روغن به عنوان ماده خنک کننده تیغه فلزی فراموش نشود.

5. بخش های مختلف اره افقی بر، پس از هر بار استفاده دچار آلودگی می گردند بهتر است در زمان اتمام کار این آلودگی ها از ابزار زدوده شوند.

6. در صورت گیر کردن تیغه، ابتدا دستگاه را خاموش کنید سپس با کمک ابزار مناسب شکاف اره را باز کنید و تیغه را جدا کنید.

انواع اره افقی بر 

اره افقی بر در دو مدل شارژی و سیم دار تولید می‌شود و با توجه به نام این دو مدل در می یابیم که مدل سیمی در هنگام کار باید به واسطه سیم به جریان برق وصل گردد و در مدل شارژی دستگاه مجهز به باتری است. مدل شارژی با توجه به باتری که در درونش تعبیه شده است سنگین تر می باشد اما از لحاظ قابل حمل بودن بسیار کارآمد است. 

اره افقی بر

ساختار اره افقی بر 

اره افقی بر از دستگیره ای که دارای یک شستی می باشد تشکیل شده است و شستی نقش خاموش و روشن کردن دستگاه را بر عهده دارد. معمولا در ساخت اره افقی بر بدنه از جنس عایق دوبل تولید می شود که اپراتور از خطر برق گرفتگی در امان باشد. از نکات مثبت اره افقی بر این است که علاوه بر دستگیره پشتی از قسمت جلو نیز به صورتی تولید می شود که با دست دیگر می توان اره را محکم نگه داشت و تمرکز اپراتور بالا برود. 

قیمت اره افقی بر 

اره افقی بر در مدل های مختلف با قابلیت های متفاوت تولید می شود، برای اطلاع از قیمت اره افقی بر می‌توانید به تگ قیمت محصول مراجعه کنید؛ در صورت غیر فعال بودن دکمه خرید و نیازمند استعلام تلفنی بودن محصول، برای اطلاع از موجودی و قیمت اره افقی بر با چوبینر تماس حاصل فرمایید.

افزودن نظر جدید