حراجی نوروز 1403
دوشنبه, ۰۸ اسفند,۱۴۰۱

🪵با چوب کالباسی چه چیزایی میتونم بسازم؟

⏰ زمان مورد نیاز برای مطالعه: 10 دقیقه

ایده استفاده از چوب اسلایسی

امروزه افراد علاقه زیادی به ساخت وسایل دکوری دارن و از خلاقیت خودشون برای اونا استفاده می‌کنن. ایده‌های خاصی که از خلاقیت افراد برای ساخت وسایل و سازه‌ها میاد، اونو تبدیل به کاری خاص و منحصر به فرد میکنه. یکی از صنایعی که میشه کارهای متنوعی رو تولید کرد، صنعت چوبه. چوب به دلیل متریالی که داره، سازه‌ها رو چشم نواز و زیبا می‌کنه و جلوه خاصی به هر محیطی، داخلی یا خارجی میده. استفاده از چوب‌های کالباسی یا اسلایس چوبی برای ساخت و تولید وسایل دکوری طرفدارای زیادی داره. اما شاید ندونی دقیقا می‌تونی با اونا چی بسازی تا یه محصول منحصر به فرد تولید کنی. زمانی که بدونی چه چیزایی میشه با این چوب‌ها ساخت، قطعا شگفت زده میشی و میتونی درآمدزایی خوبی هم ازش داشته باشی. در ادامه بهت میگیم با چوب کالباسی میشه چه چیزای خاصی بسازی، پس باهامون همراه باش.

11 ایده برای استفاده از چوب کالباسی (اسلایس چوب)

چوب کالباسی رو تو صنعت چوب با عنوان برش‌های اسلایسی هم معرفی می‌کنن. برای ساخت سازه‌ها و وسایل مختلف دکوری و تزیینی در نظر گرفته میشن. از برش اسلایسی چوب می‌تونی برای ساخت ساعت در شکل‌های مختلف، ساخت جا شمعی، سینی سرو، آینه دیواری، گیتار، تخته سرو، میز رزینی، میز ساده، کاور گلدان و موارد دیگر استفاده کنی. البته باید به این نکته توجه داشته باشی که پس از برش اسلایسی، چوب کاملا خشک بشه. در صورت مرطوب بودن چوب، حین کار و ساخت سازه‌های ذکر شده شاهد شکستگی و آسیب چوب میشی. هر کدوم از این سازه‌ها رو با برش‌های ساده اسلایسی یا کالباسی می‌تونی در سایزها و مدل‌های مختلف بسازی. در این صورت می‌تونی اونا رو تو دکور خونه خودت استفاده یا به بازار عرضه کنی تا درآمدزایی بالایی ازشون داشته باشی. چوب کالباسی نسبت به نوع درخت، از رنگ‌های متفاوتی برخورداره و هر کدوم زیبایی خودشونو تو وسایل دارن. این نوع چوب‌ها معمولا به شکل خام عرضه میشن و هنگام اجرا خوبه که بهشون رنگ شفاف فوری و یا گیاهی بزنی تا علاوه بر براقیت و درخشندگی اونارو از آسیب‌های محیطی حفظ کنی.

خرید چوب کالباسی

برای اینکه بخوای وسایل مختلفی رو با چوب کالباسی بسازی میتونی انواع اونو تو بازار از لحاظ سایز و مدل خریداری کنی. برای خرید چوب کالباسی باید مطابق با سازه‌ای که میخوای بسازی نکاتی رو در نظر بگیری. مثلا اگه میخوای کارهای دکوری مثل جاکلیدی و جامدادی بسازی، چوب باید پرداخت شده باشه. اما اگه بخوای هنر رزین رو روی چوب اجرا کنی، میتونی چوب کالباسی‌های خام و شکاف دار رو بگیری. همچنین نوع چوب هم بسیار مهمه که اونم باید نسبت به کارایی انتخاب کنی.


1. لیختنبرگ و سوخته نگاری روی چوب کالباسی

روش لیختنبرگ یکی از روش‌هاییه که با سوزاندن چوب، طرح‌هایی روی اون ایجاد می‌کنن. از این طریق میشه تصاویر فوق العاده و خلاقیت‌های بسیاری روی چوب اجرا کرد. برای لیختنبرگ و سوخته نگاری می‌تونی از دستگاه‌های مربوط به این کار که در بازار انواع مختلفی داره استفاده کنی. 

2. قاب عکس 

به راحتی میتونی طرح‌های خاصی رو روی چوب چاپ یا نقاشی کنی. از این نوع قاب عکس می‌تونی برای دکوراسیون اتاقت یا خونه و محل کارت استفاده کنی و از دیدنش لذت ببری.

3. جامدادی چوبی

اگه علاقه به نقاشی و طراحی داری و نمیدونی مدادهاتو کجا بزاری تا میزت جمع و جور بشه؛ بهت پیشنهاد می‌کنم با چوب کالباسی برای خودت جامدادی بسازی. حالا برات این سوال پیش میاد که چجوری میشه چنین وسیله کاربردی ساخت. فقط کافیه چوب کالباسی با ضخامت بالا رو در نظر بگیری، با مته و مغار حفره‌های عمق داری ایجاد کنی تا به راحتی مداداتو داخلشون قرار بدی.

4. دیوار پوش چوبی

یکی از ایده‌های خاصی که می‌تونی با چوب کالباسی اجرا کنی، دیوار پوش‌های چوبیه. از دیوار پوش چوبی علاوه بر دکوراسیون داخلی برای نماهای خارجی خونه هم استفاده میشه. برای این کار می‌تونی از چسب مخصوص استفاده کنی تا روی گچ دیوار بچسبه یا اسلایس‌های چوبی رو با چسب چوب روی پانل چوبی بزنی و اونو با پیچ و رولپلاک به دیوار وصل کنی. برای خرید چسب چوب روی لینک کلیک کن.


5. مگنت‌های چوبی

از مگنت‌های چوبی روی یخچال یا هر سطح آهنی میشه استفاده کرد. با اجرای طرح روی چوب‌های کالباسی قطر‌های کم مثلا 5 سانتی‌متر میتونی مگنت‌های چوبی بسازی. پس از اینکه طرحتو روی چوب ایجاد کردی، آهنربا گرد رو با چسب چوب به اسلایس بچسبون.

6. اتیکت‌های چوبی

برای اینکه مهمونیاتو با ساده‌ترین وسایل، مجلل برگزار کنی یا تو سالن‌های پذیرایی، رستوران و تالار، طراحی خاصی از دکوراسیون داشته باشی؛ به راحتی می‌تونی از اتیکت‌های چوبی استفاده کنی. به صورتی که چوب‌های کالباسی قطرهای کم رو از یک طرف سوراخ کنی تا بتونی بندهای کنفی رو ازش رد کنی تا به وسایل مختلف مثل جام نوشیدنی متصلشون کنی. طبق سلیقت میتونی هر نوع طرح و مدلی به اتیکت‌های چوبی بدی.

7. تقویم و جای یادداشت چوبی

یکی از کاربردی‌ترین وسایل دکوری تو هر محیطی، جای یادداشت یا تقویمه. برای ساخت چنین وسیله‌ای میتونی از چوب کالباسی استفاده کنی. برش باریکی رو روی سطح چوب ایجاد کن و کاغذ یادداشت یا تقویمتو داخلش بزار. 

8. ساعت چوبی

اگه به سبک روستیک دکوراسیون داخلی علاقه داری می‌تونی با اسلایس‌های چوبی ساعت دیواری با سایزهای مختلف بسازی. ساعت چوبی جلوه و زیبایی زیادی به محیط میده، پس می‌تونی هر سایز و مدلی رو برای اون در نظر بگیری.


9. میز جلومبلی

از چوب‌های کالباسی با قطرهای زیاد برای میزهای جلومبلی استفاده کن. میزهای جلومبلی چوبی برای دکوراسیون‌های مدرن و فانتزی کاربردی و زیباس. به دلیل اینکه علاوه بر سبک روستیکی که به محیط میده جلوه زیادی هم داره. برای این کار می‌تونی از پایه‌های سنجاقی فلزی استفاده کنی. برای این کار فقط کافیه سوراخ‌هایی رو مطابق با قطر اتصال پایه سنجاقی روی چوب ایجاد کنی و اونو با پیچ به چوب متصل کنی. برای اینکه چوب در برابر رطوبت و گرما مقاوم باشه میتونی از پوشاننده‌های مختلف چوب هم استفاده کنی.


10. رزین و اپوکسی

هنر رزین و اپوکسی یکی از جذاب‌‌ترین هنرهای مربوط به صنعت چوبه که توجه افراد زیادی رو جلب می‌کنه. معمولا برای کار رزین از چوب‌های کالباسی استفاده میشه. افراد ترجیح میدن برای رزین از چوب‌های دارای شکاف استفاده کنن تا پر کردن اونو با رزین انجام بدن و زیبایی سازشون چند برابر بشه. با چوب و رزین می‌تونی تمام مواردی که در بالا ذکر شد رو انجام بدی، فقط بستگی به سلیقه خودت داره.

11. سینی پذیرایی

سینی پذیرایی از جمله وسایل کاربردی دکوری چوبیه؛ فقط باید به این نکته توجه کنی سطح کار رو کاملا پرداخت و از پوشاننده مناسب برای اون استفاده کنی تا در برابر حرارت و رطوبت مقاوم باشه. میتونی برای استفاده راحت‌تر از سینی پذیرایی چوبی دسته بهش وصل کنی تا جابجاییش برات راحت باشه.

سخن پایانی

در انتها لازمه که بهتون بگم استفاده از چوب کالباسی برای تولید محصولات چوبی یک راه مناسب برای کسب درآمده که هزینه و آورده اولیه زیادی نمیخواد یعنی شما میتونی با چندتا چوب کالباسی که برای خریدشون هزینه اندکی کرد کلی لوازم چوبی مثل زیر لیوانی، میز عسلی، قاب دکوری، ساعت دیواری و... درست کرد و به درآمد رسید. مهم ترین مورد توی این مسیر خلاقیت خودتونه که باید از ایده های ناب استفاده کنید.

افزودن نظر جدید