حراجی نوروز 1403

خرید تیغ، سنگ و فرچه فرز مینیاتوری

1-12 از 12

در صنعت چوب از ابتدایی‌ترین مرحله یعنی برش چوب تا آخرین مرحله آن یعنی مونتاژ کار باید از ابزار آلات ضروری استفاده کرد. با استفاده از ابزارهایی مانند پایه سنباده فرز انگشتی، تیغ فرز انگشتی، سنگ فرز انگشتی، بست فرز اره‌ای و فرز فرم مینیاتوری می‌توان مرحله مونتاژ که شامل سنباده زنی و پرداخت قطعه کار نهایی است را به طور کامل انجام داد. با آشنایی و درک هر کدام از این ابزارها و کاربرد آنها بهتر و حرفه‌ای‌تر می‌توانید از آنها استفاده کنید تا نتیجه بهتری از آنچه انتظار دارید، بگیرید.

پایه سنباده فرز انگشتی

پایه سنباده فرز انگشتی قابل نصب روی دریل و فرز و سنباده می‌باشد که با استفاده از آن می‌توان به ساخت انواع کاردستی و کارهای مینیاتوری و ظریف مانند طلاسازی پرداخت. پایه سنباده باید از جنس مرغوب و با کیفیتی برخوردار باشد تا حین استفاده از آن دچار آسیب و شکستگی نشود. جنس این پایه معمولا فلزی است و انواع سنباده فرز را می‌توان روی آن نصب کرد. البته باید متغایر با سایز و اندازه سنباده در نظر گرفته شود.

تیغ فرز انگشتی

تیغ فرز انگشتی در اندازه و مدل‌های مختلف تولید شده است که یکی از عوامل تعیین کننده کیفیت در تیغ‌های آن قطر شفت می‌باشد، یعنی هر چه قطر شفت تیغ‌ها بیشتر باشد، مقاومت بیشتری در برابر فشار دارند و از شکنندگی آنها جلوگیری می‌کند. از دیگر عوامل تعیین کننده کیفیت در تیغ‌ها تراکم الماس آنها است که هرچه تراکم الماس تیغ بیشتر باشد، دوام آن بیشتر است اما هرچه تراکم آن کمتر باشد، احتمال سوختن یا خراب شدن الماس آن بیشتر است. تیغ فرز انگشتی اورفرز باید دارای خاصیت ضد زنگ زدگی باشد تا در هر موقعیتی بتوان از آن استفاده کرد.

سنگ فرز انگشتی

فرز انگشتی مینیاتوری  اموری از قبیل سنگ زنی، شیار زنی، باربرداری، جرم زدایی و غیره را انجام می‌دهد. برای انجام صحیح این موارد باید بر روی فرز انگشتی برس، فرچه و سنگ‌ فرز انگشتی مخصوصی نصب نمود تا به راحتی سطوح مورد نظر را به شکل دلخواه در آورد. معمولا سنگ فرز انگشتی دارای کیفیت و قدرت بالایی هستند تا بتوان از آنها علاوه بر فرز انگشتی و مینیاتوری بر روی دریل نیز قابل نصب باشند. کاربرد سنگ فرز انگشتی در صنایع مختلف از قبیل چوب، فلز، شیشه و غیره می‌باشد.

بست فرز اره‌ای

برش یکی از عملیات اساسی و مهم در ساخت محصولات چوبی، ام دی اف و غیره می‌باشد. برای برش بر سطوح مختلف ابزارها و دستگاه‌های گوناگونی استفاده می‌شود. فرز اره ای نمونه از ابزار آلات مناسب جهت ایجاد برش بر سطح چوب، ام دی اف، فیبر، پلاستیک و غیره است که در کارگاه‌های صنعتی بسیار کارآمد و ضروری می‌باشد. فرز اره‌ای  جز ابزارهای برشی محسوب می‌شوند و از توانایی بالایی جهت ایجاد برش‌های تمیز و دقیق برخوردار هستند. 

فرز فرم مینیاتوری

در کارگاه‌های صنعتی از قبیل چوب، فلز، شیشه و غیره ابزارهای متفاوتی جهت تولید و تعمیر محصولات به کار می‌رود. نمونه‌ای از محصولات مورد نیاز، فرز انگشتی مینیاتوری می‌باشد که اموری از قبیل سنگ زنی، شیار زنی، باربرداری، جرم زدایی، فرم دهی و غیره را انجام می‌دهد. برای انجام صحیح موارد ذکر شده باید بر روی فرز انگشتی فرچه و برس‌های مخصوصی نصب نمود تا به راحتی سطوح مورد نظر را به شکل دلخواه در آورد. فرز فرم مینیاتوری دارای کیفیت و قدرت بالایی می‌باشد که با نصب بر روی فرز مینیاتوری، عملیات باربرداری و فرم دهی سطح چوب را انجام می دهد. 

چوب ساب فرز مینیاتوری

چوب ساب فرز مینیاتوری برای ساییدن، براده برداری، برش و پولیش چوب استفاده می‌شود. این ابزار در انواع ابعاد و اندازه‌ تولید شده است تا در صنایع مختلف کاربرد باشد. در کارهای ریز و ظریف کاری که ساییدن و براده برداری باید با تمیز و با دقت بالایی انجام گیرد، انتخاب این ابزار بهترین گزینه خواهد بود. به عنوان مثال در کارهایی مانند طلاسازی، منبت، کارهای مینیاتوری و تزیینی روی سازه‌های دکوری و موارد مشابه دیگر این ابزار در نظر گرفته می‌شود. همچنین چوب ساب فرز مینیاتوری در تراشکاری صنعتی، برشکاری، رنگ برداری، فرم دهی چوب در هنرهای حکاکی و منبت، سنباده کاری و تیز کردن ابزار نیز مورد استفاده قرار می‌گیرد.