حراجی نوروز 1403
سه شنبه, ۲۸ بهمن,۱۳۹۹

سیستم روشنایی و نور پردازی آشپزخانه

برای آشپزی لذت بخش، ایجاد محیط مناسب در آشپزخانه بسیار حائز اهمیت است. انتخاب مناسب نورپردازی آشپزخانه می‌تواند تاثیر به سزایی بر هر دو کارکرد آشپزخانه یعنی محیطی برای پخت و پز و همچنین ایجاد فضایی جذاب برای سرگرمی خانواده و مهمانان باشد. امروزه بسیاری از خانواده‌ ها از آشپزخانه خود صرفا برای صرف غذا استفاده نمی‌کنند بلکه از فضای آشپزخانه علاوه بر پخت و پز می‌توان برای ایجاد ارتباطات اجتماعی و حتی نشستن و آرامش گرفتن استفاده کرد. بسیاری از مردم دارای آشپزخانه‌‌ های باز هستند که باعث می‌شود نورپردازی مناسب آشپزخانه برای آن‌ ها بسیار حائز اهمیت باشد.

سیستم روشنایی آشپزخانه

سیستم های روشنایی کابینت

نورپردازی داخلی آشپزخانه یکی از موارد بسیار ضروری در طراحی دکوراسیون داخلی می باشد که روشنایی آشپزخانه گاهی اوقات آخرین نکته مورد توجه در طراحی معماران قرار می گیرد، اما برای اینکه یک آشپزخانه مناسب و زیبا داشته باشیم ، باید فضا به درستی و استاندارد نورپردازی شود. مفهوم نورپردازی آشپزخانه فقط استفاده از چراغ ها و لوسترهای پر هزینه نیست، بلکه نحوه نور پردازی اصولی و مناسب در فضای آشپزخانه است که با طراحی داخل آشپزخانه نیز متناسب باشد. برای ایجاد روشنایی در فضای آشپزخانه و به خصوص کابینت ها روش های مختلفی وجود دارد:

  • چراغ های ال ای دی 
  • چراغ های هالوژنی 
  • چراغ های ریسه ای 

چراغ ال ای دی داخل کابینت

نورپردازی یکی از جذاب ترین بخش های طراحی دکوراسیون است و لامپ ها اجزای جدا نشدنی نور پردازی هستند. نورپردازی اصولی و مدرن به شما کمک می کند تا ضمن رویت بهتر محیط اطرافتان، زیبایی فضا را دو چندان کنید. ال ای دی ها منابع نور با دوامی هستند که باعث صرفه جویی در انرژی می شوند و انعطاف پذیری فوق العاده ای را در طراحی به شما می دهند. چراغ های ال ای دی باعث روشن شدن قفسه ها و شلف ها می شوند، به همین علت استفاده از آن ها در کابینت های  بسیاری از آشپزخانه ها رایج  شده است.

چراغ های هالوژنی 

لامپ های هالوژن تقریباً نیم قرن می‌شوند که در میان ما حضور دارند. چراغ های توکار همانطور که از اسمشان پیداست داخل کار نصب می شوند و ما فقط قسمتی از چراغ رو مشاهده می کنیم و بیش از نیمی از چراغ داخل کار می باشد. یکی از مهمترین دلایلش می تواند زیبایی این گونه چراغ ها باشد و اینکه وقتی قسمتی از چراغ داخل کار باشد در بیرون از کار فضای کمتری اشغال می شود. برای استفاده از لامپ ‌های هالوژنی هیچ محدودیتی وجود ندارد. مصرف کم انرژی و نور مناسب باعث شده این لامپ ها به گزینه‌ای مناسب برای استفاده در خانه استفاده شوند.

نور پردازی کابینت آشپزخانه با ریسه  ال ای دی

نوارهای ریسه  ال ای دی امروزه در معماری های مدرن و معاصر، محبوبیت زیادی پیدا کرده اند، چرا که سیستم روشنایی انعطاف پذیری به حساب می آیند که راه حل ساده ای برای دکوراسیون های مختلف بوده و نیازهای روشنایی را نیز برطرف می گردانند. این نوع چراغ ها در طول، رنگ و بازدهی های مختلف نیز قابل استفاده هستند. چراغ های ریسه ای می توانند به هر شکل و  با کمک چسبی که در پشت خود دارند در هر جایی با حالت های مختلفی نصب گردند. انعطاف پذیری این نوع چراغ ها به آن معناست که این امکان را دارند که حتی در فضاهایی که غیر ممکن به نظر می رسند نیز نصب گردند. رنگ، شکل، اندازه و قدرت نوری این نوع ریسه های ال ای دی  بسته به نوع عملکرد و نیاز دکوراسیون شما قابل انتخاب است. 

قیمت چراغ های روشنایی و ال ای دی کابینت

برای اطلاع از قیمت چراغ های روشنایی و ال ای دی کابینت می توانید به تگ قیمت محصول مراجعه کنید، در صورت غیر فعال بودن دکمه خرید و نیازمند استعلام تلفنی بودن محصول، برای اطلاع از موجودی و قیمت چراغ های روشنایی و ال ای دی کابینت با چوبینر تماس حاصل فرمایید.

افزودن نظر جدید