حراجی نوروز 1403
دوشنبه, ۲۹ شهریور,۱۴۰۰

مزایای نجاری کودکان

صنعت چوب یکی از صنایع تولیدیه که هر نوع رنج سنی رو به خودش جذب می‌کنه و افراد علاقه‌مند به کار با چوب، با اشتیاق در کارگاه‌های نجاری فعالیت می‌کنن. چوب به دلیل متریال خاصی که داره حس طبیعت و زندگی به محیط میده و زیبایی فضا رو چند برابر می‌کنه. جالبه بدونی کار نجاری و چوب برای کودکان هم جذابه و باعث تقویت مهارت‌های مختلف اونا میشه. اما به نظر برخی افراد کار چوب و نجاری فقط مختص بزرگسالانه و برای کودکان خطرناکه. ولی اگه بدونن با ساده‌ترین و بی خطرترین وسایل نجاری می‌تونن مهارت چند گانه رو تو کودکان تقویت کنن، طرز فکرشون تغییر می‌کنه. مطمئنا کودک با آموزش نجاری می‌تونه قابلیت‌های فردی دیگه رو هم یاد بگیره و تاثیر زیادی تو رفتارش داشته باشه. آیا تا به حال کودکتان با چوب وسیله‌ای ساخته؟ در مورد ویژگی‌های مثبت و مزایای نجاری برای کودکان چی میدونی؟ حالا بیا با هم مزایای نجاری کودکانو بشناسیم. مطمئنا پس از مطالعه این مقاله از تاثیر زیادی که انجام این فعالیت روی کودکان میزاره، شگفت زده میشی؛ پس مطالب زیرو دنبال کن.

مزایای کارگاه چوب و نجاری برای کودکان

تا چه حد تقویت مهارت‌های چندگانه فرزندت برات مهمه؟ می‌دونی با انجام فعالیت‌های فیزیکی مثل نجاری می‌تونی این مهارت‌هارو تو کودکت به بهترین شکل تقویت کنی؟ اگه پیشرفت و پرورش مهارت‌های کودکت برات مهمه، پس می‌تونی با آموزش نجاری به این هدف مهم برسی. آموزش نجاری تاثیر بسیار قوی و معجزه آسا برای خلاقیتشون داره، در حدی که جزء جدا نشدنی از وجودشون میشه. جالبه بدونی کار با چوب می‌تونه درس خوب احترام به طبیعت رو به کودکت انتقال بده تا اهمیت این موضوع رو از همون ابتدا یادگیری مهارت‌ها درک کنه. انجام فعالیت در زمینه چوب و نجاری برای کودکان می‌تونه مهارت‌های فردی، مشارکت در جمع، یادگیری عملکرد دیگران و توانایی حل مشکلات رو افزایش بده. از طرفی این نوع فعالیت توجه کودکان رو بسیار جلب می‌کنه و دختر و پسر دوس دارن این کارو انجام بدن و خودشون اسباب بازی یا وسایل دیگه رو بسازن و ازش لذت ببرن. چنین آموزش‌هایی می‌تونه رفتار و عکس العمل کودکو تو سنین مختلف نشون بده و تربیت و آموزش رو برای والدین راحت‌تر کنه. پس این مورد یکی از مهمترین مزایای نجاری کودکانه که در ادامه مطلب هم به موارد دیگه اشاره میشه. 

نجاری کودکان

تقویت توانایی فیزیکی در کودکان

کودکان از زمانیکه شروع به راه رفتن می‌کنن، انرژی زیادی دارن، که همین میتونه نشون دهنده توانایی فیزیکیشون باشه. پس چه بهتر که فعالیت‌های تاثیرگذاری رو تو این دوره بتونن انجام بدن. کار نجاری باعث افزایش فعالیت بدنی اونا میشه چرا که کودک تو این مدت از تموم عضلات بدنیش استفاده می‌کنه تا زمان کار هماهنگی بیشتری بین اونا برقرار کنه. پس ارتباط چشم و دست، تو دوره یادگیری نجاری بسیار قوی شده و توانایی فیزیکی کودک تقویت میشه.

زیبایی شناسی در کودکان

کودک با ساخت هر وسیله‌ای ذوق زده میشه و خوشحال از اینکه تونسته یک سازه زیبا مثل لوگو یا هر وسیله مشابه دیگه‌ای بسازه. پس چه بهتر که با ساخت وسایل چوبی هم بتونه این لذت رو تجربه کنه. با یادگیری ساخت وسایل چوبی می‌تونه سازه زیباتری از دوستاش بسازه. برای همین بهتره حین یادگیری نجاری به اونا از رنگ‌های شاد استفاده بشه تا زیبایی سازه براشون جلوه بیشتری داشته باشه. پس آموزش نجاری برای کودکان می‌تونه حس زیبایی شناسیشونو هم تقویت کنه و تاثیر زیادی تو روحیه شون بزاره. 

مهارت شناختی و فکری در کودکان

هر فردی برای ساخت وسایل مختلف به فکر این میفته که چه مدلی بسازه. اگر از کودکی مهارت شناختی و فکری تقویت بشه، مطمئنا تو بزرگسالی هم ایده‌های خاص و کاربردی برای انجام هر کاری به ذهنشون میرسه. با یادگیری مهارت نجاری از کودکی می‌تونی توانایی فکریشو افزایش بدی چرا که قبل از ساخت یک وسیله چوبی، باید مدل نهایی اونو تو ذهنش تصور کنه تا بتونه بسازتش. پس میتونه ایده پردازی کنه و چیزی که دوس داره رو با قطعات چوبی بسازه و از نتیجه کارش حیرت زده بشه. همچنین با نجاری می‌تونه تصویر سازی ذهنی انجام بده و خلاقیت‌های خودشو روی سازه چوبی پیاده کنه تا ایده مدنظرش اجرایی بشه.

تقویت مهارت اجتماعی و اعتماد به نفس در کودکان

از اونجایی که کار نجاری برای کودکان یک فعالیت گروهیه پس کمکشون می‌کنه که با مشارکت تو جمع، مشکلای خودشونو حل کنن. وقتی کودکان تو کارگاه نجاری از وسایل بزرگترا استفاده می‌کنن، بهشون حس قدرت میده که می‌تونن از این ابزارها برای ساخت سازه‌های دلخواهشون استفاده کنن و مراقب خطرات احتمالی باشن. پس زمانیکه بدونن چجوری باید از ابزارها استفاده کنن، از بروز خطرات جلوگیری میکنن و توانایی کودکان تو فعالیت نجاری تقویت میشه. پس همین موضوع می‌تونه اعتماد به نفس کودکانو افزایش بده و خودشونو مثل یه استاد کار تو کارگاه نجاری ببینن. 

ابزار آلات مورد نیاز برای نجاری کودکان

برای انجام هر کار تولیدی نیاز به ابزار آلات و وسایل خاص اونه تا زمان ساخت دچار مشکل نشی و همه چی در دسترست باشه. به شرطی که با نحوه کارکرد هر ابزار آشنا باشی و بتونی به درستی ازشون برای ساخت یه وسیله با کیفیت و کاربردی استفاده کنی. همانطور که از اهمیت کار نجاری برای کودکان با خبر شدی، حالا باید بدونی چه ابزار آلاتی براشون مناسبه تا بتونن وسایل و سازه‌های چوبی خلاقانه بسازن. از مهمترین این ابزار آلات میشه به انواع لوازم معرق کاری، کمان اره و تیغ پا ملخی مناسب کمان اره اشاره کرد که برای کارهای ظریف استفاده میشن و کار باهاشون برای کودکا راحت‌تره.

لوازم معرق کاری

معرق کاری یکی از هنرهای جذاب و زیبا تو صنعت چوبه که افراد برای اجرای طرح روی سازه‌های مختل چوبی در نظر می‌گیرن. با اجرای طرح‌های معرق روی چوب می‌تونین اونو تبدیل به یک کار خاص و لوکس کنین. پس برای انجام و اجرای چنین هنری برای سازه‌های چوبی باید لوازم معرق کاری رو تو کارگاه نجاریت در اختیار داشته باشی. معرق کاری بین مردم جایگاه ویژه‌ای داره چرا که از گذشته تا بحال ازش استفاده میشده. ابزار آلات مختلفی برای انجام هنر معرق کاری وجود داره که هر کدوم کاربرد خاصی دارن. نمونه‌ای از انواع لوازم معرق کاری شامل کمان اره مویی، تیغ اره مویی پاملخی، تخته پیشکار و گیره معرق کاری می‌باشد. معرق کاری چوب هنریه که در تمام سنین طرفدار خودشو داره. با این هنر میشه روی چوب نقش و نگار و نوشته‌های زیبایی ایجاد کرد. 

لوازم معرق کاری

کمان اره

هنر معرق کاری یکی از هنرهای جذاب و زیبا تو صنعت چوبه که میشه کارهای برجسته و فرورفته چوبی ساخت. برای اجرای طرح‌های معرق روی چوب باید با یکسری ابزار به خالی کردن چوب پرداخت. برای این کار از وسایل مختلفی مثل اره مویی استفاده میشه. کمان اره مویی به دلیل مدل U شکلش، انعطاف زیادی برای برش چوب با زاویه‌های مختلف داره. در مواردی طرح‌ها گوشه و کنار بسیاری داره که برش اونا با ابزارهای برش معمولی سخته. برای همین اره مویی گزینه مناسبی برای برش ظریف و تمیز روی چوبه. این نوع ابزار برای انجام کار نجاری کودکان هم گزینه مناسبیه چرا که سبک بوده و برش چوب به راحتی و با کمترین فشار امکان پذیره.

کمان اره

تخته پیشکار

تخته پیشکار مثل کمان اره مویی یکی دیگه از ابزار آلات و تجهیزات مورد نیاز هنر معرق کاری روی چوبه. برای انجام کارهای معرق باید از تخته پیشکار استفاده کرد تا کار به صورت ثابت روی اون تنظیم بشه. گیره و تخته پیشکار مکمل یکدیگر هستند. برای نگهداری تخته پیشکار هم از گیره پیشکار استفاده میشه تا چوب کاملا محکم روی میز قرار بگیره. گیره پیشکار L شکل یک گیره فلزی مخصوصه که از دو فک ثابت و یک میله لغزان تشکیل شده. این گیره در قسمت دایره‌ای شکل تخته پیشکار قرار می‌گیره و نقش مهمی تو افزایش تسلط و راحتی کودک دارد؛ زیرا از تکون خوردن چوب هنگام کار جلوگیری میشه. 

تیغ پا ملخی

برای برش و اجرای طرح معرق روی چوب با کمان اره باید تیغ مناسب اون رو نصب کرد. تیغه اره مویی پا ملخی برای کار معرق و برش چوب‌ها بهترین گزینس. تیغ پا ملخی اره مویی دارای دندانه‌های زوجه. با نصب این مدل تیغ اره مویی روی کمان اره و به کمک تخته پیشکار می‌تونی به راحتی طرح مورد نظرتو روی چوب ایجاد کنی. تیغ اره پا ملخی ابزاری ظریف که مقاومت و کیفیت برش بالایی داره. این نوع تیغ با حرکت بالا و پایین می‌تونه برش‌های دقیق، بدون لب پر و شکستگی ایجاد کنه. 

تیغ پا ملخی

قیمت انواع ابزار آلات معرق کاری و نجاری کودکان

برای اطلاع از قیمت انواع ابزار آلات معرق کاری و نجاری کودکان لطفا به تگ قیمت محصول مراجعه فرمایید و در صورت نیاز به مشاوره قبل از خرید، با چوبینر تماس حاصل نمایید.

افزودن نظر جدید