حراجی نوروز 1403
دوشنبه, ۰۶ اردیبهشت,۱۴۰۰

چگونه یک تیغ اور فرز با کیفیت بخریم؟

صنعت چوب یکی از صنایع مهم تولیدی برای انواع محصولات دکوراسیون داخلی است که باید از ماشین آلات و ابزار آلات مختلف و خاصی استفاده کنند. تیغ اور فرز یکی از ابزارهای پر کاربرد در این صنعت است که برای فرم دهی، شیار زنی روی لبه یا سطوح چوبی انواع قطعات چوبی، ام دی اف، نئوپان و غیره استفاده می‌شود. اور فرز را باید روی تیغه‌های مختلفی مطابق با نیاز نصب کرد تا بتوان از آن استفاده کرد زیرا این ابزار به تنهایی کاربردی نخواهد داشت. از مهمترین کاربردهای تیغه‌های اور فرز می‌توان به شیار زدن، باربرداری، سوراخ کاری، ایجاد انواع اتصالات چوبی اشاره کرد. اور فرز در انواع مدل‌ها و طرح‌ها تولید شده است که براساس نیاز مشتری مورد استفاده قرار می‌گیرد. بنابراین باید به نکات ضروری برای خرید یک تیغ اور فرز توجه کرد. در ادامه مطلب با عوامل مهم و اساسی در هنگام خرید اور فرز با کیفیت آشنا خواهید شد، پس مطالب زیر را دنبال کنید.

نکات مهم برای خرید تیغ اور فرز با کیفیت

تیغ اور فرز و تیغ CNC از انواع تیغه‌های فرز در صنعت چوب است. افراد براساس نیاز خود در هنگام کار با چوب از تیغه مخصوص در اندازه و مدل‌های متفاوت تیغه‌های فرز استفاده می‌کنند. توجه به نکات ضروری هنگام خرید تیغه اور فرز کمک می‌کند تا از بروز خسارات و هزینه‌های زیاد احتمالی حین انجام کار جلوگیری کرد. این نکات شامل نوع تیغه، کاربرد، ویژگی و مشخصات فنی، قطر شفت دستگاه و غیره می‌باشد. 

انواع تیغه از نظر مکانیکی

معمولا تیغه‌های اور فرز از لحاظ مکانیکی به بلبرینگ و بلبرینگ دار تقسیم می‌شود. مدل‌های بلبرینگ دار آن برای دستگاه اور فرز و بدون بلبرینگ برای دستگاه اور فرز و سی ان سی استفاده می‌شود. در زمان خرید باید به کیفیت و نوع تیغه از لحاظ مکانیکی بودن توجه کرد زیرا انتخاب نامناسب آنها باعث افزایش سرعت در عملکرد دستگاه می‌شود و آن را خراب می‌کند.

انواع تیغه از نظر کاربرد

تیغه‌ اور فرز نوع HSS و TCT از پر کاربردی‌ترین تیغه‌ها در صنعت چوب است. از تیغه HSS برای ابزار زنی روی چوب طبیعی و تیغه TCT برای ابزار زنی روی ورق ام دی اف استفاده می‌شود. پس با توجه به نیاز و کاربرد استفاده از هر نوع چوب باید نوع تیغه اور فرز را انتخاب کرد.

  • قطر شفت

افراد در هنگام خرید تیغ اور فرز باید به قطر شفت دستگاه خود توجه کنند تا شفت با قطر مناسب را برای دستگاه خود خریداری کنند. معمولا این نوع تیغه‌ها در دستگاه‌های معمولی در انواع قطر 6، 8 و 12 تولید شده است ولی دستگاه‌های سی ان سی دارای تیغه‌های اور فرز با قطر 20، 25 و 30 هستند. بنابراین نسبت به قطر کولت دستگاه باید نسبت به خرید تیغ اور فرز اقدام کرد.

  • الماسه تیغ‌ها

الماسه بودن تیغ‌ها تاثیر زیادی بر دوام بیشتر آن خواهد داشت زیرا کارکرد آن را برای مدت زمان زیادی تضمین می‌کند. در حالیکه اگر تراکم الماسه تیغ کم باشد باعث سوختن و خرابی آن می‌شود. از طرفی اگر پهنای الماسه تیغ اور فرز زیاد باشد، به دفعات می‌توان هنگام کند شدن آن را تیز کرد و مجدد از آن استفاده کرد. پس از مطالعه نکات مهم برای خرید مناسب و با کیفیت تیغ اور فرز لازم است با نمونه‌ای از انواع آن نیز آشنا شوید.

تیغ اور فرز حکاکی

تیغ اور فرز حکاکی در انواع مختلف از لحاظ مدل، قطر، ضخامت و میزان شفت تولید شده است که نسبت با عملکرد دستگاه اور فرز و کارایی آن برای محصول مورد نظر استفاده می‌شود. تیغ حکاکی آردن مدل 202231 بدون بلبرینگ از کاربردی‌ترین تیغ‌ها در صنعت تولیدی چوب است که دارای شفت 12 میلی‌متری و قطر 20.78 میلی‌متر می‌باشد. با این تیغ می‌توان شیارهای V شکل روی درب کابینت، نمای کشو، پایه میز و غیره ایجاد کرد که دارای دو عدد تیغه از جنس تنگستن می‌باشد. تیغ حکاکی آردن زاویه برش 60 درجه دارد که عمق 24 میلی‌متری صفحات ام دی اف، چوب و متریال‌های مشابه را برش می‌زند. از این تیغ می‌توان روی دستگاه‌های سی ان سی، اور فرز میزی و دستی استفاده کرد.

تیغ حکاکی

تیغ اور فرز اتصال 90 درجه

تیغ اور فرز اتصال 90 درجه برای تولید کابینت، باکس‌های چوبی، قاب عکس و غیره مورد استفاده قرار می‌گیرد. به این صورت که باید برشی 90 درجه و مخصوص روی چوب یا ام دی اف ایجاد کرد. تیغ اتصال 90 درجه آردن مدل 603811 یکی از انواع مدل‌های تیغ اور فرز اتصال 90 درجه است که دارای دو تیغه از جنس تنگستن است. این تیغ روی انواع دستگاه‌های سی ان سی و اور فرز قابل نصب است و از تراکم الماسه تیغ، پهنا و قطر شفت تیغ برخوردار می‌باشد. تیغ اور فرز اتصال 90 درجه دارای قطر 38.1 میلی‌متر و شفت 8 میلی‌متر است که نوع تیغه آن جوشی و غیر قابل تعویض می‌باشد.

تیغ اتصال 90 درجه

مته بال نویز

مته بال نوز، مته مخروطی یا فرز انگشتی است که روی دستگا‌ه‌های سی ان سی نصب می‌شوند. معمولا از این تیغ اور فرز برای منبت کاری روی چوب، مبلمان سازی و ایجاد طرح نیم گرد و سه بعدی روی سطوح مختلف چوب و ام دی اف استفاده می‌شود. جنس این تیغ‌ها بدون بلبرینگ  است و در انواع چهار پر، دو پر و سه پر تولید شده است که با توجه به نیاز افراد در حرفه خود مورد استفاده قرار می‌گیرند.  

تیغ اور فرز پروفیل 

تیغ اور فرز پروفیل برای برش انواع چوب، ام دی اف و غیره مناسب است. تیغ اور فرز پروفیل بلبرینگ دار سری Dm17 از جنس فولاد تنگستن از تیغ‌های اور فرز بسیار با کیفیت است که مقاومت بالایی در برابر رطوبت و زنگ زدگی دارند. از این تیغه در دستگاه‌های اور فرز میزی و دستی استفاده می‌شود. همچنین تیغ اور فرز پروفیل به دلیل پهنای الماس زیاد حدود 35 میلی‌متری و شفت 12 میلی‌متری که دارد به دفعات می‌توان تیغ‌های آن را تیز کرد.

قیمت انواع تیغ اور فرز و سی ان سی

برای اطلاع از قیمت انواع تیغ اور فرز لطفا به تگ قیمت محصول مراجعه فرمایید و در صورت نیاز به مشاوره قبل از خرید با چوبینر تماس حاص نمایید. در ضمن برای مشاهده انواع بیشتر تیغ اور فرز به سایت چوبینر مراجعه فرمایید.

افزودن نظر جدید