حراجی نوروز 1403
سه شنبه, ۱۷ تیر,۱۳۹۹

روش نصب لولا گازور

باز و بسته کردن درب کابینت، کمد، اتاق و... از مواردی هستند که به لولای مناسب، تعیین محل قرارگیری لولا با دقت بالا و نحوه صحیح نصب آن بستگی دارد. علاوه بر کارگاه کابینت سازی امکان دارد در منزلتان نیاز باشد در مورد روش نصب لولا اطلاعاتی حتی مختصر داشته باشید؛ لذا در این مقاله قصد داریم اطلاعات لازم را درباره لولا و روش نصب آن در اختیارتان قرار دهیم. در ابتدا بهتر است لولاهای مختلف را بشناسیم سپس به نصب مهم ترین آن‌ها بپردازیم.

لولا گازور

انواع لولا

لولا در مدل های مختلفی تولید می‌شود که بر اساس نوع درب، ابعاد درب و مواردی از این قبیل انتخاب می گردد. انواع لولا بر اساس شکل ظاهری و کاربرد به شرح زیر می‌باشند:

  • لولا گازور
  • لولا مصارف عمومی
  • لولا مصارف ویژه
  • لولا آنتیک

لولا گازور

لولا گازور یکی از لولاهای پرمصرف در صنعت کابینت سازی است که باز و بسته کردن درب کابینت استفاده می‌شود. لولا گازور با توجه به زاویه ای که باز و بسته می‌شود مورد مناسبی برای درب کابینت است، البته لولا گازور در مدل های مختلفی با میزان زاویه باز شدن متفاوت تولید می شود که مدل های مختلف آن به شرح زیر می‌باشند:

  • لولا گازور استاندار
  • لولا گازور زاویه دار

لولا گازور استاندار

لولا گازور استاندار با زاویه 90 درجه تولید شده است و در مدل های توکار، آرام بند، شیشه ای و.... ساخته می‌شود. لولا گازور شیشه ای با کمک چسب یووی بر روی شیشه نصب می‌شود و در مواردی شرایط نصب پمپ آرام بند نیز برای بعضی مدل های آن ها وجود دارد. لولا گازور توکار به شکلی طراحی شده است که کمد، کابینت یا جا کفشی از لحاظ شکل ظاهری زیباتر جلوه کند.

لولا گازور زاویه دار

لولا گازور زاویه دار در مدل های مدرج تولید می شود که بر روی درب کابینت نصب گردد تا متناسب با زاویه ای که نیاز است درب باز شود انتخاب گردد. لولا گازور زاویه دار در درجه های مختلف از قبیل 30، 45 و 180 درجه تولید می گردد که مدل 180 درجه آن جزء نمونه های پرطرفدار محسوب می‌شود. 

روش نصب لولا گازور 

در مرحله اول باید محل دقیق قرارگیری لولا گازور را مشخص کنید برای این مرحله نهایت دقت را به کار ببندید تا از نتیجه کار راضی باشید. در این مرحله و پس از تعیین محل مناسب و دقیق قرارگیری لولا گازور بهتر است با مته مخصوص جای نصب لولا را سوراخ نمایید. در مرحله بعد باید محل سوراخ کاری پیچ ها را با مداد مشخص نمایید و با دریل کار سوراخ کاری آن ها را انجام دهید. پس از این مرحله باید پیچ ها را با کمک پیچ گوشتی دستی یا شارژی محکم نمایید و در این مرحله باید دقت کنید زاویه نود درجه بین قسمت عمودی درب کابینت و لولا ایجاد گردد؛ و توجه کنید که لولا موازی با لبه درب قرار بگیرد. هنگام نصب نهایی لولا گازور باید با کمک یک نفر این کار را انجام دهید تا لرزش پیش نیاید و از به هم خوردن محل نصب دقیق لولا پیشگیری کنید. 

افزودن نظر جدید