حراجی نوروز 1403
یکشنبه, ۱۷ فروردین,۱۳۹۹

سیستم روشنایی کابینت

انجام نور پردازی برای کابینت و فضای آشپزخانه یکی از مواردی است که تا وقتی که انجام نشود متوجه اهمیت و زیبایی آن نخواهید شد. نصب نور های مخفی ربای کابینت یا فضای آشپزخانه علاوه بر این که باعث ایجاد محیطی روشن می شود بر روی زیبایی دکوراسیون آشپزخانه نیز تاثیر شگفت انگیزی دارد. لامپ های ال ای دی یکی از انواع سیستم روشنایی کابینت می باشد که در قسمت های مختلف کابینت و یا آشپزخانه به راحتی نصب می شود. نصب نور مخفی در داخل کابینت ممکن است که یک جنبه زیبایی داشته باشد اما بهتر است که بدانید کاربردی که دارد از اهمیت بیشتری برخوردار است. با روشن نگه داشتن فضای داخل کابینت می توانید به راحتی به نقاط کور و غیر دسترس کابنیت نیز دید کافی داشته باشید. در ادامه بیشتر با نور پردازی داخل کابینت آشنا خواهید شد.

سیستم روشنایی کابینت

نور پردازی داخل کابینت

همان طور که در قسمت قبل گفته شد نور پردازی داخل کابینت یکی از مواردی است که علاوه بر کاربردی که دارد باعث زیبایی بیشتر دکوراسیون نیز می شود. علاوه بر چراغ ال ای دی موجود برای نصب در داخل کابینت، طبقه های نورانی به نام شلف طبقه نوری وجود دارد که با استفاده از آن می توانید هم داخل کابینت را طبقه بندی کنید و هم از باعث روشنایی فضای داخلی کابنیت شوید. چراغ ال ای دی داخل کابینت در مدل های متنوعی تولید می شود که هر کدام از آن ها از کاربرد و نحوه ی نصب متفاوتی برخوردار می باشند. از انواع چراغ ال ای دی برای نور پردازی داخل کابنیت می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • ریسه شلنگی ال ای دی 
  • لامپ ال ای دی
  • انواع پنل ال ای دی

ریسه شلنگی ال ای دی

ریسه شلنگی ال ای دی یک نوع سیستم روشنایی منعطف مناسب برای نصب در زیر قسمت های زیرین کابینت، اپن آشپزخانه، زیر آبچکان و... می باشد. این نوع ریسه شلنگی LED دارای روشنایی کمی می باشد که برای فضاهایی که به نور زیادی نیاز ندارند، مناسب است. نوار ال ای دی یک نوع مدار مدور است که تراشه های ال ای دی به آن متصل می باشد و می توان از هر قسمتی که می خواهید آن را برش بزنید. تراشه های نصب شده در ریسه شلنگی ال ای دی در فاصله ی 1.5 متری از یکدیگر قرار دارند. برای نصب این نوع ریسه نوار ال ای دی می توانید به راحتی از ماده چسبنده ای که در پشت آن زده شده استفاده نمایید. 

لامپ ال ای دی چیست؟

ال ای دی به معنای دیود منتشر کننده نور می باشد که به تعداد مختلفی در درون چراغ ال ای دی همانند هالوژن ها قرار گرفته است.  یکی از کاربردهای لامپ ال ای دی استفاده آن در داخل کابینت و کمد برای ایجاد روشنایی می باشد. لامپ ال ای دی بسته به تعداد LED های کوچکی که در داخل آن قراردارد در توان و شکل های مختلفی طراحی می شود. انواع متنوعی از چراغ ال ای دی تولید و طراحی شده است که هالوژن یکی از انواع آن می باشد. از هالوژن می توانید برای نصب در زیر سقف آشپزخانه، سطح زیر کابینت ها و... استفاده نمایید.

سیستم روشنایی کابنیت

انواع پنل ال ای دی

پنل ال ای دی یکی از انواع سیستم روشنایی می باشد که به دلید روکشی که در بدنهی خود دارد در برابر رطوبت مقوم می باشد. از پنل ال ای دی می توانید برای نورپردازی سرویس بهداشتی و حمام ها نیز استفاده نمایید. این نوع پنل ها دارای تراشه هایی ال ای دی هستند که در درون یک محفظه فلزی با یک محافظ پلاستیکی قرار گرفته‌ اند. شایان ذکر است که پنل ال ای دی نسبت به نوار های ال ای دی از تراشه های بیشتری برخوردار هستند به همین دلیل دارای نور بیشتری نیز می باشند. پنل ال ای دی در اندازه‌های 25، 50، 100 سانتی‌متری تولید می‌شود.

پنل ال ای دی

قیمت چراغ داخل کابینت

همان طور که می دانید انواع متنوعی از چراغ داخل کابینت طراحی و تولید شده است که هر کدام از آن ها با توجه به کاربرد و کیفیتی که دارند از قیمت متفاوتی برخوردار می باشند. با مراجعه به بخش فروشگاه چوبینر می توانید به راحتی انواع چراغ داخل کابینت را مشاهده و خریداری نمایید. 

افزودن نظر جدید