حراجی نوروز 1403
شنبه, ۱۲ مهر,۱۳۹۹

نکات مهم جهت خرید اره عمود بر

در مقالات قبلی اطلاعاتی در رابطه با انواع ابزار و ماشین آلات در اختیارتان قرار دادیم، در این بین به تعدادی از ابزار آلات و ماشین آلات برشی نیز اشاره کردیم که در صنعت چوب بسیار مفید و کارآمد هستند. در این مقاله قصد داریم به یکی دیگر از این ابزار آلات مهم بپردازیم، اره عمود بر یکی از اره های بسیار پرطرفدار در میان فعالان صنعت چوب می‌باشد. بدون شک مانند سایر ابزار آلات، اره عمود بر نیز ویژگی هایی دارد که در هنگام خرید باید آن ها را بررسی نمود، علاوه بر این در خرید این ابزار نیز باید دقت کرد و نکات مهم و ضروری را بررسی نمود. در ادامه این مقاله نکات مهم جهت خرید اره عمود بر را بررسی می‌کنیم.

اره چکشی

اره عمود بر چیست؟

اره عمود بر به اره چکشی نیز معروف است و از آن دست اره ها محسوب می‌شود که علاوه بر کارگاه های صنعت چوب در منازل و برای امور عادی و ساده که توسط افراد علاقه مند به نجاری انجام می‌شود نیز قابل استفاده است. اره عمود بر را به این دلیل با این نام می‌خوانند زیرا حرکت آن به صورت عمودی و رفت و برگشتی می‌باشد. از ویژگی های جالب اره عمود بر این مورد است که به راحتی قابلیت شروع برش از مرکز چوب را دارد. 

ساختار اره عمود بر

اره عمود بر دارای یک بدنه است که در ساخت آن معمولا از پلاستیک عایق دوبل استفاده می‌کنند و با توجه به این ساختار، خطر برق گرفتگی به مقدار قابل توجهی کاهش می‌یابد و حتی به صفر می رسد. جزء دیگر اره عمود بر، کفی آن است که از جنس آلیاژ آلومینیوم تهیه می‌شود. یکی از اجزای مهم اره عمود بر، موتور آن است که در بخش پایینی بدنه قرار دارد. دستگیره در اره عمود بر در قسمت بالایی آن تعبیه شده است که اپراتور کنترل و تسلط کامل را بر روی دستگاه داشته باشد و با استفاده از یک دست حرکت آن را کنترل کند. اما از همه این‌ها که بگذریم نوبت گیربکس است که نقش تعیین کننده‌ای در حرکت رفت و برگشتی تیغه دارد. گیربکس یک قطعه است که حرکت دورانی را به حرکت رفت و برگشتی در اره عمود بر تبدیل می‌کند. تیغه نیز یکی از اجزای اره عمود بر است که قابل تعویض می‌باشد، تیغه در طول های مختلف و جهت برش متریال های متفاوتی از قبیل چوب، فلز، پلاستیک و... به کار می روند. همان طور که در بخش های قبلی ذکر کردیم از دلایل محبوبیت اره عمود بر می‌توان به قدرت برش در زوایا و مراکز متریال اشاره نمود. همچنین سبک و خوش دست بودن اره چکشی یکی دیگر از دلایل محبوبیت و خرید آن می‌باشد. در ادامه این مقاله به بررسی سایر اجزا و سیستم های اره عمود بر خواهیم پرداخت.

سیستم تیغ گیر اره عمود بر

قسمت تیغ گیر اره عمود بر در مدل های ابتدایی بسیار ساده بودند و با کمک پیچ و مهره تیغه بر روی آن ها نصب می‌شد که این مورد وقت گیر و مشکل بود. با گذشت زمان و پیشرفت های علم، تیغ گیر ساده پر از دردسر قدیمی؛ جای خود را به یک سیستم تیغ گیر پیشرفته کاربردی داد که زمان نصب تیغه را به کمترین حد ممکن کاهش داده است.

سیستم کنترل سرعت اره چکشی

با توجه به این که اره چکشی متریال های مختلفی را برش می‌زند و از آن جا که سرعت برش برای هر متریال متفاوت است باید از سیستم کنترل سرعت در آن استفاده نمود. سیستم کنترل سرعت اره چکشی که همان دیمر است باعث می‌شود مثلا برای برش فلز با سرعت مناسب فلز از دستگاه استفاده نمود و برای چوب از سرعت مخصوص به چوب برای برش با اره چکشی استفاده کرد. هنگام خرید حتما به دیمر دار بودن اره چکشی توجه نمایید زیرا نقش مهمی در استفاده مناسب از دستگاه را دارد.

سیستم پاندولی اره عمودبر

همان طور که در بخش های قبلی ذکر شد حرکت اره عمودبر برای برش به صورت رفت و برگشتی است. در مدل های جدیدتر قابلیت حرکت پاندولی یا همان حرکت رو به جلو نیز به اره عمودبر اضافه شده است که نقش مهمی در بالا رفتن سرعت آن دارد. برای تغییر حرکت نیز بر روی بدنه اره عمودبر یک دکمه تعبیه می‌شود که می‌توان با کمک آن نوع حرکت را تغییر داد.

سیستم گاورنر اره عمود بر 

سیستم گاورنر که به سیستم تثبیت کننده نیز معروف است وظیفه ثابت نگه داشتن دور اره عمود بر و گشتاور خروجی را بر عهده دارد. گاورنر در زمان وارد شدن فشار به موتور اره عمود بر توانی به به موتور تزریق می کند تا سرعت و گشتاور خروجی را ثابت نگه دارد. داشتن سیستم گاورنر یکی از مزایای اره عمود بر محسوب می‌شود که در هنگام خرید باید به آن توجه کنید، البته این سیستم در تعداد اندکی از اره عمود برهای موجود در بازار تعبیه شده است.

سیستم دمش و مکش اره چکشی

اره چکشی نیز مانند سایر ابزار آلات و ماشین آلات موجود در صنعت چوب، هنگام برش براده و گرد و غبارهایی تولید می‌کند. در هنگام خرید اره چکشی باید به داشتن سیستم دمش و مکش توجه نمایید. سیستم دمش در اره عمود بر هنگام برش، مسیر برش را از گرد و غبار و براده های چوب تمیز می‌کند که این امر نقش مهمی در افزایش دید اپراتور برای برش دقیق دارد. سیستم مکش نیز در اره چکشی نقش انتقال براده و گرد و غبار به شیلنگ جارو برقی صنعتی و مکنده را بر عهده دارد.

اره عمود بر

معایب و مزایای اره عمود بر

مهم ترین مزیت اره عمود بر استفاده از آن برای برش چوب، فلز، پلاستیک و... است که با خرید یک اره عمود بر می توانید متریال های مختلفی را فقط با تعویض تیغه برش بزنید. یکی دیگر از مزیت های اره عمود بر برش در زوایای مختلف، برش زیگزاگی، برش منحنی و شروع برش از مرکز متریال است که این مورد به واسطه کم عرض بودن تیغه اره عمود بر ممکن می‌شود. مزیت دیگر اره عمود بر سبک و قابل حمل بودن این دستگاه می‌باشد. اره عمود بر علاوه بر مزایایی که ذکر شد معایبی نیز دارد و از معایب اره عمود بر می‌توان به برش های زبر و خشن با دقت پایین اشاره نمود و قابلیت برش صاف و گونیا شده را ندارد.

قیمت اره عمود بر

برای اطلاع از قیمت اره عمود بر می‌توانید به تگ قیمت محصول مراجعه کنید؛ در صورت غیر فعال بودن دکمه خرید و نیازمند استعلام تلفنی بودن محصول، برای اطلاع از موجودی و قیمت اره عمود بر با چوبینر تماس حاصل فرمایید.

افزودن نظر جدید